Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny hjemmeside, men behold domæne fra gammel hjemmeside

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. May 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har ikke kunne finde frem til en tråd med samme problemstilling, ellers har jeg bare ikke være grundig nok. 

Well.

Jeg har en eksisterende hjemmeside helt tilbage fra år 2000. Men den skal piftes op og der skal tilføjes en masse ting. Jeg er derfor i gang med at lave en helt ny hjemmeside med wordpress, men den nye hjemmeside skal jo selvfølgelig have samme domæne som den gamle hjemmeside - så hvordan får jeg lukket den gamle hjemmeside ned og flyttet det domæne hen på den nye hjemmeside lavet med wordpress? 

Problemet er nemlig ligeledes, at den IT-mand der i sin tid lavede den gamle hjemmeside med koder etc. ikke længere arbejder og ikke er til at få kontakt til. 

Håber I kan hjælpe! 

Fra Ishøj
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 158
Fra  SN-Design Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger lidt af hvor din WordPress side hostes. De fleste webhosting/webhotel har en funktion hvor du kan anmode om flytning af domain til din nye side. Ellers kan det gøres via DK-Hostmaster hvis du blot kender navneserverne for det nye webhotel.

Er du selv fuldmægtig over domain-navnet?

Afhængig af trafik på den gamle side, kan det være du bør lave nogle 301 redirects af gamle webadressen til de nye.
Din trafik information kan du finde via analyse hvis du har det opsat på den nuværende hjemmeside, ellers vil jeg klart anbefale dig det fremover. Der vil du også så kunne se fremtidige adresser som der evt. Bør laves redirects på

Du er velkommen kommen til at kontakte mig hvis det ikke lykkedes, eller hvis du får brug for hjælp

Webdesigner der hjælper nystartede og mindre virksomheder med hjemmesider og online synlighed.

www.snwebdesign.dk

Fra Ishøj
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 158
Fra  SN-Design Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du fået det løst?

Webdesigner der hjælper nystartede og mindre virksomheder med hjemmesider og online synlighed.

www.snwebdesign.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 21. Mar 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har samme problem, jeg skal lave en ny hjemmeside til min far (jeg er helt grøn på området) Han har brugt tid på SEO osv, så der er visse ting, som vi vil bevare. Hele hjemmesiden skal dog piftes op, den trænger til et pænere udseende, også skal den være mere brugervenlig. 

Jeg vil gerne lave hjemmesiden på et nyt system, men samme domæne og så skal nogle af siderne gemmes eller flyttes over på den nye.

Håber at min forklaring er til at gennemskue. 

På forhånd tak.

Fra Horsens
Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 242
Fra  VKMmedia Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis i ved hvor i har hostet jeres hjemmeside, skulle det være nemt at gøre. Hvis i skal have hjælp til selve hjemmeside, så skriv en pm til mig, så skal jeg nok hjælpe jer.

 

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

@nicolai Det nemmeste er at logge ind via phpMyAdmin og eksportere i CSV. Herefter kan tekster importeres i WordPress med et plugin. :-)

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra Fyn
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 174
Fra  Klint WebDesign Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai askhansen:

Hej

Jeg har samme problem, jeg skal lave en ny hjemmeside til min far (jeg er helt grøn på området) Han har brugt tid på SEO osv, så der er visse ting, som vi vil bevare. Hele hjemmesiden skal dog piftes op, den trænger til et pænere udseende, også skal den være mere brugervenlig. 

Jeg vil gerne lave hjemmesiden på et nyt system, men samme domæne og så skal nogle af siderne gemmes eller flyttes over på den nye.

Håber at min forklaring er til at gennemskue. 

På forhånd tak.

Først skal du have styr på, hvilke URL'er Google har indekseret på den nuværende side.

Det kan du se ved at skrive

site:dit-domæne.dk

Så viser Google alle indekserede sider. På den nye hjemmeside skal du lave redirect (301) fra de gamle URL'ere til de nye. Så fortæller du Google, at de er flyttet permanent.

Lav den nye hjemmeside på et subdomæne.

Når den nye side er færdig, kan du flytte den til det det gamle domæne. Der findes forskellige "værktøjer" til at flytte en hjemmeside alt afhængig af, hvilket system du vælger at bruge.

Fra Aarhus
Tilmeldt 21. Mar 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver god mening tusind tak for svaret alle sammen! :D 

Fra Haderslev
Tilmeldt 10. Sep 15
Indlæg ialt: 28
Fra  Justlearn ApS Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ændre navneservere hos dk hostmaster

Bliv bedre til at snakke et sprog ved at booke sprogundervisning gennem https://www.justlearn.com. Book en prøvelektion til et billigere pris for at afprøve læringsformen!

Tilmeldt 19. Jan 18
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Som nævnt er det vigtigt at du får redirected all dine links ellers vil Google se du har mange døde links og det er aldrig godt

 tilbyder Hjemmeside , SEO Services  , Design og Branding 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)