Hej Amino Jeg er som sagt en fjorten årig pige med en stor appetit på livet og en interesse indenfor iværksætteri og innovation Nu har jeg undersøgt lidt, og jo mere jeg kigger jo mere begrænsninger virker det som om at der er når man kun er 14 år. Jeg er meget interesseret i at starte noget op selv. Jeg har prøvet med nogle ideer, men det hele spiller ud i at det der skulle bruges til mine ideer i bund og grund ikke rigtigt er tilgængelige for "unge". Mit spørgsmål går så ud på. Hvad kan man starte som 14 årig? Nogle med nogle erfaringer eller ideer jeg kunne tage til eftertanke? Eller har nogle tips jeg kan bruge? Tak på forhånd |
Hej.
Det korte svar er, at du har nok så mange muligheder - hvilken vælger du?
Selvfølgelig sætter jeg det firkantet op. Jeg vil anbefale dig at kigge efter, hvad du synes er sjovt at beskæftige dig med, og hvor meget kapital (penge) du har til at starte op. Morten fra Corner of the West startede selv som 13-årig, og i dag omsætter hans tøjforretning for væsentlig mere, end man ville tjene på et fritidsjob.
Hvad angår selskabskonstruktion, så bed dine forældre ringe til en revisor - det er det nemmeste. Så finder han ud af noget (muligvis noget med, at de "giver" dig et iværksætterselskab).
Hvad vil du arbejde med? Tøj? Kaffe? Håndværkerbukser? Det er svært at rådgive uden yderligere information.
Det korte svar er, at der ingen begrænsninger er på din alder. En potentiel investor er interesseret i potentiale - altså, hvor mange penge, han kan tjene - og her er alder ligegyldigt. Nogen (jeg) vil faktisk godt kunne argumentere for, at du har FLERE muligheder, eftersom du er yngre.