|
Hvordan skal jeg postere den indkøb...det er ikke en inventar i firmaer, men skal videresælges ( med fortjeneste) til udland. Jeg ved at den skal i Finans, men hvilken en konti. Har købt bilen på auktion, uden afgift, med moms, i alt 80000 kr.. nu skal jeg sælge den, til EU land uden moms. Ind da vil jeg have på pladsen det med Finans. Håber at det giver mening. Bagefter skal jeg ,,hænte" momsen tilbage via ,,brugtmomsordningen"... har jeg ret? mvh bwj71 |
Sådan lige hurtigt set er det vel et køb af aktiv/vare i driftsdelen af regnskabet - med moms posteret mod bank i status hvis den er betalt derfra
Salget er så salg af aktiv til udlandet
- hvis uden for EU på konto for salg uden moms uden for EU, rubrik C i moms
- hvis EU og privat person med dansk moms -
- hvis firma EU salg til momsregistreret i EU: uden moms (reverse charge) og så indberetning af salget i rubriksindberetning B og på kundens VAT nummer specifikt i moms
Hvor brugtmomsordning kom ind ved jeg ikke. Du købte som jeg læste det med moms? Den moms er købsmoms og den får du jo igen ved alm momsindberetning.
Brugtmoms er hvis du køber af private uden moms og videresælger med moms som udgangspunkt
vh John Hannover
Bliv gratis medlem