Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Algebehandling af tage

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 23. Aug 15
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det var også lidt uheldigt formuleret. Det var bare hvad jeg havde fået at vide indtil da. Men har snart givet op på den lovgivning, har snakket med alle og enhver og alle kommer med hver sit svar. Så tror jeg hopper over på et andet marked og forsøger der, hvor der er lidt mere enkle regler :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias Engly:
Så tror jeg hopper over på et andet marked og forsøger

Hvis der ikke skal mere til at bruge dig ud af fatning, bør du nok overveje om det overhoved er noget for dig at være selvstændig. 

Tilmeldt 23. Aug 15
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan sige så meget, at vi har gået i lang tid uden at få nogle klare svar eller kunne finde frem til klare svar.. Og hvem ønsker at indtrænge et marked, hvor man ikke kan få klare svar på hvad der er tilladt og ikke tilladt. Så den eneste grund til at jeg vil være sikker på hvad der er tilladt er, at vi gerne vil undgå de pokkers bøder ;) Men det er nu også lige meget. Det er tilgengæld også et marked, som er rigtig presset i forhold til konkurrence. Og priserne kan vist snart ikke presses mere ned, så grundlaget for flere firmaer på dette område tvivler jeg på er der.

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Mester.dk Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørg dem der sælger udstyret. Stark har folk der ikke laver andet end at afsøge markedet for producenter af det værktøj man efterspørger. Producenterne kan tit svare på de mest basale ting omkring markedet og ved hvad deres udstyr skal leve op til. Men off the record, hvis du ingen praktisk erfaring har inden for branchen, er det nok lidt vildt at slå sig op som professionel tagrenser.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias Engly:

Hej alle. Da den kære danske lovgivning siger, at man skal blænde nedløbsrørene i tagrenderne og suge den resterende algebehandling op og ned i en beholder, så søger jeg hermed et råd til hvordan pokker jeg kan få det til at lykkes?  

Har evt. tænkt på en dykpumpe, men ved ikke om det er den rette til sådan en opgave? 

Den overskydende algebehandling skal transporteres fra tagrenderne og over i en beholder, som står maks 20 meter væk. Tænker at det skal transporteres gennem noget slange, men der skal noget pumpe til også. 

Nogle forslag? 

Jeg tror du har misforstået noget

 Du må ikke behandle med en højtryksspuler på et tag indeholdende Asbest (eternit) , disse må kun renses med special udstyr, hvor afløb så skal frakobles og vand mm. skal filtres.

Du kan godt algebehandle taget , hvor du udlægger en væske med lavtryk (væsken skal være godkendt) der skal du ikke frakoble nedløb.

http://sjaellands-ejendomsservice.dk/algebehandling-af-tag

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)