|
|
Ja, et firma må godt nægte at sælge deres produkter til andre firmaer. Det ses f.eks. med mobiler, hvor fabrikanter laver aftaler med enkelte butikker og enkelte teleselskaber.
Debat
|
|
|
Ja, et firma må godt nægte at sælge deres produkter til andre firmaer. Det ses f.eks. med mobiler, hvor fabrikanter laver aftaler med enkelte butikker og enkelte teleselskaber. |
Hej Mads Jeg er helt på linje med de andre gode svar som du har fået. /S |
enig men netop B&O har en klar politik om ikke at sælge til alle butikker - og har været kørt i retten med det af butikker der ikke måtte købe. Som jeg husker det, så vandt B&O retten ved at henvise til kun at ville sælge til butikker der afsatte et vist special areal til netop B&O og speciel uddannede personalet i det vh John H |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Hej Cookie Jeg tror du overså "så var B&O de eneste der solgte fjernsyn" som i - det var det eneste fjernsyn du kunne købe i Danmark - så vil det være et problem. Men da der jo sælges andre fjernsyn fra eks. Samsung osv så er det frit for B&O at bestemme hvem der skal sælge netop deres fjernsyn jf. konkurrencelovgivningen. Gætter på det netop var det som retten lagde til grund for at frikende B&O. En forbruger kan jo bare købe et andet fjernsyn og konkurrencen er således opretholdt, selvom B&O bestemmer hvem der må sælge deres fjernsyn. Det er således ikke B&O egen politik der bestemmer men konkurrencehensynet. Som en lille krølle så vil sagen for B&O have stillet sig anderledes hvis sagen udelukkende var anlagt med sigte på deres højtalere, for dengang var B&O markedesledende på det område - men det blev den ikke og B&O blev frikendt - de var ikke markedsledende på andre produktområder. /S
|
|
Nej det overså jeg ikke - jeg valgte bare lige at beskrive sidehistorien som den jo faktisk var med B&O |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com