Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn i virksomheden

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og er ved at lave budgetter i forbindelse med opstart af mit firma.. 

Banken har sagt at jeg skal lave budgettet som var det en ansat der skulle udføre mine opgaver for mig.. ¨¨Hvilket jeg syntes lyder fornuftigt, så er lønnen sat højt nok.

MEN MEN MEN.. når jeg regner min månedsløn ud skal jeg jo også have regnet pension ferie penge, og fritvalgs konto med når jeg skal gå efter overenskomsten.

Er der en fast procent sats man siger ne medarbejder koster udover sin timeløn?'

Syntes jeg har kørt 44%?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:14

Du skal se på det fra firmaets side, altså inkludere selve lønnen og dertil ATP osv samt feriepenge og eventuel pension og personalegoder og udgift til lønbureau og administration mv.

Jeg formoder, at banken så også vil have et personligt budget. Her vil det nok være nemmest, hvis du kan udregne din tilsvarende nettoløn, evt. men hjælp fra Skat.

Der findes ikke en procentvis merpris for en medarbejder. Mange ting spiller ind og det handler om, hvilket udgifter du tager med. I dit tilfælde synes jeg ikke, du skal gøre brug af det, men blot medregne de omkostninger, som du finder hensigtsmæssigt at medtage. Herved er det jo indbygget, så der ikke er grund til at lægge procenter på.

Tilmeldt 5. Mar 17
Skrevet kl. 20:55

Tak for hjælpen :)

Er det lovpligtigt med ferie penge når det er mit eget firma? Eller må jeg vælge et år eller 2 og give den en skalle

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:31

Nej feriepenge er ikke lovpligtig for ejer MEN det banken vil er vel at se, at du har tænkt på at firmaet skal kunne drives men en såkaldt alm. løn Sæt 20.000 - 25.000 kr hvis du ville kunne leve med en sådan bruttoløn og højere hvis ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 17
Skrevet kl. 22:34

Ja de vil se at driften ikke er sat til at jeg lever i et telt på en mark. Og lever af havregrød.

Min revisor har også foreslået et 11 måneders budget år så der er plads til ferie, sygdom og stilstand

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)