Jeg sidder og er ved at lave budgetter i forbindelse med opstart af mit firma.. Banken har sagt at jeg skal lave budgettet som var det en ansat der skulle udføre mine opgaver for mig.. ¨¨Hvilket jeg syntes lyder fornuftigt, så er lønnen sat højt nok. MEN MEN MEN.. når jeg regner min månedsløn ud skal jeg jo også have regnet pension ferie penge, og fritvalgs konto med når jeg skal gå efter overenskomsten. Er der en fast procent sats man siger ne medarbejder koster udover sin timeløn?' Syntes jeg har kørt 44%? |
Du skal se på det fra firmaets side, altså inkludere selve lønnen og dertil ATP osv samt feriepenge og eventuel pension og personalegoder og udgift til lønbureau og administration mv.
Jeg formoder, at banken så også vil have et personligt budget. Her vil det nok være nemmest, hvis du kan udregne din tilsvarende nettoløn, evt. men hjælp fra Skat.
Der findes ikke en procentvis merpris for en medarbejder. Mange ting spiller ind og det handler om, hvilket udgifter du tager med. I dit tilfælde synes jeg ikke, du skal gøre brug af det, men blot medregne de omkostninger, som du finder hensigtsmæssigt at medtage. Herved er det jo indbygget, så der ikke er grund til at lægge procenter på.