Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man tage sig betalt for at skrive skole/eksamens opgaver for andre?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 15. Mar 16
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 5 person

Jeg har flere gange hjulpet mine venner med universitets opgaver/eksamen. Da jeg er god til at skrive opgaver/akademisk research, og der lader til at være et marked for det, er mit spørgsmål: Hvordan ser loven på det at tage penge for at skrive skoleopgaver for andre mod betaling?

Jeg er udemærket godt klar over at det er forbudt i forhold til skolernes/universiteternes regler, men er det ulovligt i forhold til den "rigtige" lovgivning? og i så fald, er det så ikke personen der afleverer opgaven som har skylden, og ikke personen som skrev den? 

Søger udelukket info omkring lovgivningen, ingen etisk eller moralsk inspiration.

Mange tak

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 821
Fra  Compware Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Det er lovligt folk gør det allerede.

Det er en skam du kun er god til at skrive opgaver og ikke er smart.

Hvis du havde været kvik så havde du nok brugt dine evner noget bedre, end på at snyde dine dovne venner igennem systemet.

I 2016 startede jeg siden http://compware.dk/

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

..så fik du dig et par stjerner i stedet for moralske opstød. Som jeg har forstået det tælles stjernerne bare sammen, så du har nu fået flere, end du havde før :-D

Well, til sagen. Snyd, bedrag, humbug, identitetsforfalskning og forbrydelser mod universiteters love er vist ikke lovligt, især ikke, hvis du kender til det! Hæleren ved som regel også, at tyven er en tyv, så derfor er han (undskyld damer) også medskyldig.

"Hvordan loven ser på det". Det hedder "Hvordan Retten ser på det", og det er en ganske anden sag, og så vidt jeg ved, er der endnu ikke dannet præcedens, men det har netop været oppe i medierne, fordi snyderiet er taget til i omfang.

Herfra hverken etisk eller moralsk inspiration; jeg forventer bare, at alle involverede bliver opdaget og får en klækkelig bøde, mere kan det nok ikke blive til. Som arbejdsgiver er det umådelig vigtigt for mig at vide, at jeg kan stole på vores uddannelsessystem og eksamensbeviser derfra.

Tilmeldt 28. Apr 16
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Chrkoepke:

Jeg har flere gange hjulpet mine venner med universitets opgaver/eksamen. Da jeg er god til at skrive opgaver/akademisk research, og der lader til at være et marked for det, er mit spørgsmål: Hvordan ser loven på det at tage penge for at skrive skoleopgaver for andre mod betaling?

Jeg er udemærket godt klar over at det er forbudt i forhold til skolernes/universiteternes regler, men er det ulovligt i forhold til den "rigtige" lovgivning? og i så fald, er det så ikke personen der afleverer opgaven som har skylden, og ikke personen som skrev den? 

Søger udelukket info omkring lovgivningen, ingen etisk eller moralsk inspiration.

Mange tak

Du er lidt af en trold ikke?

Du skiver at du er "...god til at skrive opgaver/akademisk research" men du er alligevel ikke intelligent nok til at søge på google?

Måske har du selv fået hjælp på dit studie det har det med at gøre folk dummere...

/S

Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Hvordan kan det være at når topic starter skriver i teksten "ingen moralske opstød tak", så det første folk gør, det er at komme med disse?

Fra Bagsværd
Tilmeldt 13. Jun 17
Indlæg ialt: 8
Fra  TJMservice Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Man må gerne tage penge for at skrive ting på et stykke papir for folk (tekstforfatter). det er lovligt hvis man betaler sin skat - hvis man ser på din forespørgsel rent etisk/moralsk er det IKKE i orden. MEN jeg kan læse mig til der er en 16 timers regel hvor du må få hjælp til din opgave som studerende, så det er vel i bund og grund en gråzone se denne 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

boomle:
Hvordan kan det være at når topic starter skriver i teksten "ingen moralske opstød tak", så det første folk gør, det er at komme med disse?

Jeg har skam ingen moralske skrupler her. Jeg forholder mig bare til, at Retten selvfølgelig ikke vil være positivt stilllet, og at jeg ønsker at kunne stole på eksamensbeviser. Jeg er da ligeglad med herrens moral, den udstiller han da fint selv.

Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Jørgen Kirkegaard:

boomle:
Hvordan kan det være at når topic starter skriver i teksten "ingen moralske opstød tak", så det første folk gør, det er at komme med disse?

Jeg er da ligeglad med herrens moral, den udstiller han da fint selv.

Hovsa.. der kom lige en spydig bemærkning til. Sikke ligeglad du er.

Tilmeldt 15. Mar 16
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Eric :

Det er lovligt folk gør det allerede.

Det er en skam du kun er god til at skrive opgaver og ikke er smart.

Hvis du havde været kvik så havde du nok brugt dine evner noget bedre, end på at snyde dine dovne venner igennem systemet.

Ja det er da en skam...

Tilmeldt 15. Mar 16
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

udvikleren2016:

Du er lidt af en trold ikke?

Du skiver at du er "...god til at skrive opgaver/akademisk research" men du er alligevel ikke intelligent nok til at søge på google?

Måske har du selv fået hjælp på dit studie det har det med at gøre folk dummere...

/S

Du har tydeligvis ikke meget at udvikle lige for tiden, "udvilker2016".. 

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)