Jeg har iøvrigt fået svar på mit spørgsmål så jeg smutter. Moralrytterne skal være velkommen til at blive, så kan i jo diskutere etik mens i ånder hinanden i munden til i er blå i hovedet. Go sommer ! Og hey, hvis der sidder nogle gymnasie eller handelsskole unger og kigger med, i skriver bare, så skriver jeg! |
Det kører vist i ring for dig. Du tager dig gerne betalt for at medvirke til snyd, derved er du da medskyldig og altså snyder. Det har selvfølgelig konsekvenser for dig også. Instruér en dummert til at lave et tricktyveri på den berømte gamle dame - og så er du uden ansvar?? Moral?? Er det umoralsk at gå over for rødt? Ikke efter min mening, med mindre det har som konsekvens, at en bilist for at undvige dig kører den berømte gamle dame ned. Det er umoralsk, når det går ud over andre mennesker. Og selvfølgelig kan du ikke forvente, at vi ikke taler moral til dig - - - hvor der er liv, er der håb. Du vil forholde dig til loven. Du skal som tidligere nævnt forholde dig til Retten og dén har det med at se en lille smule negativt på det, hvis man er umoralsk og er medvirkende til snyd, som går ud over andre mennesker. Du kan ikke forholde dig til hverken Loven og Retten uden at forholde dit til moral. Er Loven ikke netop med til at sørge for, at vi har en høj moral, hvor det ikke er tilladt at snyde hinanden? Og er Retten ikke med til at håndhæve det?Chrkoepke:Jeg har aldrig selv snydt, men hvis der er demand for en service jeg kan tilbyde, og tage mig betalt for den, er jeg ligeglad med hvad andre vælger og bruge den til.