Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fradrag el. afskrivelse af råprodukter

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Hvis jeg har CVR og vil lave et produkt i stål som er til videresalg.

kan jeg få fradrag på stålet som jeg feks køber hjem i rå længder og skåret emne?

Hvad med indkøb af svejseværk og tilbehør?

Og hvis jeg skal bruge stål til at lave et fixture som skal bruges til fremstilling af færdige emner?

Supply Chain blæksprutte

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt, så er alle udgifter som du har i en virksomhed, som alene kommer for at skabe indtægterne i noget du driver seriøst erhvervsmæssigt (modsat hobby) en udgift som du trækker fra dine indtægter.

Så er der spørgsmålet OM det du nævner er udgifter

Anlæg/aktiver som bruges enkeltstående og ikke hænger sammen (f.eks et kamera og dets linse er ET og samme aktiv) OG som koster under 13.200 kr kan afskrives direkte i købsåret (er udgift) og du skal så bare have lister så det kan købes ud igen ved evt lukning. Aktiver dyrere end det afskrives over en årrække, men ender jo også som udgift

Stålet du anvender er en udgift - stålet du evt har på lager til senere, er ikke en udgift men en lagerværdi uanset rå længer eller til fixtures. Lager er ikke en udgift, forbrug af varer er en udgift

Du kan sætte dig mere ind i hvordan regnskab er opbygget og dermed både i hvordan man betaler skat - nemlig som udgangspunkt indtægter minus udgifter = overskud = skattegrundlag - og de øvrige sammenhæng i de her to bøger - skrevet netop til folk i opstart bla.a. http://jh-e-books.blogspot.dk/2016/01/fradrag-og-introduktion-til-regnskab.html 

Du kan nok også med fordel knytte en eller anden med lidt regnskabsviden til dig - en online person, hvis du er i tvivl, for det er så surt hvis simple misforståelse pludseligt ødelægger en godt projekt, bare fordi man troede et eller andet galt.

god vind med det - "gå til stålet"

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svaret. Jeg vil som udgangspunkt ikke få mere hjem end jeg bruger til pågældende projekt.  Så kan det godt være det står maks et par måneder før jeg får afsat det.

Supply Chain blæksprutte

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)