Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg sælger benzin til mine kunder - hvad med moms?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Apr 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har to biler som jeg lejer fast ud på GoMore. De har hvide plader. Jeg har min egen private bil, så disse to biler er udelukkende udlejningsbiler.

Bilerne leveres fuld tanket til lejerne. "Gratis benzin" er dermed ink. i billejen.

Jeg har derfor udgifter på konstant at fylde tanken op før en lejer afhenter bilen.

Har jeg fuld fradragsret for den benzin som udgift, som udelukkende går til lejernes forbrug?

Tilmeldt 29. Apr 17
Skrevet kl. 14:21

Kan jeg få fradrag for moms på benzin i dette tilfælde? Hvordan er moms på benzin i dette tilfælde?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 16:45

Caniva Albertslund - Caniva.dk:
Jeg har to biler som jeg lejer fast ud på GoMore.

Det lugter jo meget af at du  driver erhvervsmæssig udlejning af biler, hvilket vel vil kræve at du opretter er firma.

Du må  max omsætte for 50.000 i en 12 måneder periode, ellers skal du moms registreres.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:02

Enig . næppe tvivl om det er erhvervsmæssigt og kræver momsreg ved forventet 50 t på enhver 12 mdr periode - men til gengæld ved jeg ikke om der så ved momsregistrering er fradrag for momsen på benzin, Normalt er der aldrig momsfradrag på noget til hvidpladebiler, men er biludlejning erhvervsmæssigt så en momspligtig aktivitet -  det husker jeg faktisk ikke?

Anses den udlejning for lejlighedsvis kan % udgifter (hel må det jo som beskrevet være 100% da de alene udlejes) af udgifterne trækkes fra dog ikke med underskud samlet - hvilket der vil kunne være ved erhvervsmæssig, som jeg er enig i dette vel må være

Tilbage står så
Er biludlejning momspligtig OG

Kan udlejer så have momsfradrag for udgifter . herunder benzin for udlejiningsdelen uanset hvidpladebil?

Det er der sikkert nogen der kan huske i hovedet,

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 17:20

Du bør nok også undersøge om din auto  forsikring overhoved dækker,  når din udlejning har erhvervsmæssig karakter.

Tilmeldt 7. Oct 16
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 23:08

Spændende. Følger lige debatten. :)

Alarm til hjemmet - Tyverialarm - alarm uden abonnement - videoovervågning - sikring af hjemmet - Alarm.

Tilmeldt 29. Apr 17
Skrevet kl. 01:30

Ja, min biludlejning er gået hen og blevet erhvervsmæssig, og derfor er jeg også momsregistreret.

GoMore har deres egen udlejningsforsikring når man lejer sin bil ud gennem dem, som ikke berører bilens egen forsikring i tilfælde af skade.

Men jeg er stadig i tvivl om jeg kan trække moms fra benzin som tankes op udelukkende til udlejers forbrug, (fuld tanket benzin er inkluderet i lejen).

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 05:51

Henvend dig til Skats afdeling for virksomheder via email eller tlf. og spørg dem om; Er der er lovhjemmel i, at trække momsen på benzin fra, lige i dit konkrete tilfælde?

Ved godt at de er underbemandet, og at der kan være ventetid for svar. Men de kende loven omkring dette. Og angående skatte relateret spørgsmål, så skal de nok svarer dig. Da de er ligeså villige som du er i, at få firma oplysningerne i skat til at passer med lov kravende.

Mvh Allan

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:05

Caniva Albertslund - Caniva.dk:

Ja, min biludlejning er gået hen og blevet erhvervsmæssig, og derfor er jeg også momsregistreret.

GoMore har deres egen udlejningsforsikring når man lejer sin bil ud gennem dem, som ikke berører bilens egen forsikring i tilfælde af skade.

Men jeg er stadig i tvivl om jeg kan trække moms fra benzin som tankes op udelukkende til udlejers forbrug, (fuld tanket benzin er inkluderet i lejen).

Skat har lavet en vejledning lige netop til dig, som dækker både de skatte- og momsmæssige aspekter i lejlighedsvis udlejning af personbiler.

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2236667&chk=214126

Som du kan se i afsnit 5 omkring moms, så har du ret til fradrag såfremt bilen er indregistreret og forsikret som udlejningsbil.

Forsikring er som jeg har forstået det formidlet af GoMore.

Men indregistrering, det kan du nærmest kun selv svare på? Jeg tror den særlige registrering kaldes "udlejning uden fører"

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)