Enig . næppe tvivl om det er erhvervsmæssigt og kræver momsreg ved forventet 50 t på enhver 12 mdr periode - men til gengæld ved jeg ikke om der så ved momsregistrering er fradrag for momsen på benzin, Normalt er der aldrig momsfradrag på noget til hvidpladebiler, men er biludlejning erhvervsmæssigt så en momspligtig aktivitet - det husker jeg faktisk ikke?
Anses den udlejning for lejlighedsvis kan % udgifter (hel må det jo som beskrevet være 100% da de alene udlejes) af udgifterne trækkes fra dog ikke med underskud samlet - hvilket der vil kunne være ved erhvervsmæssig, som jeg er enig i dette vel må være
Tilbage står så Er biludlejning momspligtig OG
Kan udlejer så have momsfradrag for udgifter . herunder benzin for udlejiningsdelen uanset hvidpladebil?
Det er der sikkert nogen der kan huske i hovedet,
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ja, min biludlejning er gået hen og blevet erhvervsmæssig, og derfor er jeg også momsregistreret.
GoMore har deres egen udlejningsforsikring når man lejer sin bil ud gennem dem, som ikke berører bilens egen forsikring i tilfælde af skade.
Men jeg er stadig i tvivl om jeg kan trække moms fra benzin som tankes op udelukkende til udlejers forbrug, (fuld tanket benzin er inkluderet i lejen).
Henvend dig til Skats afdeling for virksomheder via email eller tlf. og spørg dem om; Er der er lovhjemmel i, at trække momsen på benzin fra, lige i dit konkrete tilfælde?
Ved godt at de er underbemandet, og at der kan være ventetid for svar. Men de kende loven omkring dette. Og angående skatte relateret spørgsmål, så skal de nok svarer dig. Da de er ligeså villige som du er i, at få firma oplysningerne i skat til at passer med lov kravende.
Ja, min biludlejning er gået hen og blevet erhvervsmæssig, og derfor er jeg også momsregistreret.
GoMore har deres egen udlejningsforsikring når man lejer sin bil ud gennem dem, som ikke berører bilens egen forsikring i tilfælde af skade.
Men jeg er stadig i tvivl om jeg kan trække moms fra benzin som tankes op udelukkende til udlejers forbrug, (fuld tanket benzin er inkluderet i lejen).
Skat har lavet en vejledning lige netop til dig, som dækker både de skatte- og momsmæssige aspekter i lejlighedsvis udlejning af personbiler.