Jeg har til min webshop fundet en standard handelsbetingelser på nettet og udfyldt med mine informationer. Men med hensyn til returvarer er jeg ikke sikker på den er fyldestgørende. Vi får en del retur varer, og jeg ville gerne man kunne skrive sig ud af de her gengangere der handler og så sender halvdelen retur.
Du bliver nok nødt til at uddybe det lidt. Du kan ikke skrive dig ud af returretten, men hvis der nogle som gentagne gange handler og sender retur, kan du vel bare nægte at handle med dem.
Du skulle måske også fokusere på hvorfor du får mange returvarer :)
Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.
I forbrugerkøb er retten til retur en beskyttelsespræceptiv bestemmelse, altså IKKE noget som du bare kan skrive dig ud af.
Du må derfor indrette din forretning herefter (ligesom de store onlinetøjbutikker, såsom Zalando og ASOS har gjort) eller finde en anden løsning.
Hvis du vil undgå returret, må du holde dig til B2B køb, hvor du kan skrive dig ud af returretten - om virksomhederne i så fald har lyst til at handle med dig, må bero på en samlet vurdering.