Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab for PMV - salg af strik

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jul 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 07:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop registreret mig som en Mindre Personlig Virksomhed, som sælger strik på bestilling og færdigstrikkede produkter i min fritid. I den forbindelse, har jeg nogle spørgsmål til regnskabet.

Når jeg køber opskrifter, garn eller andre materialer til produktion af salgsvare, hvilken kategori skal det så registreres som?

Ved bogføring af salg af færdige produkter til privatpersoner, er en mobilepay kvittering så nok bilag, eller skal jeg udarbejde en faktura for hver salg?

Er der andre ting jeg skal være opmærksom på? Jeg er helt ny i det her, så alle råd tages imod med kyshånd.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok bogføre, i hvert fald garnet og andre materialer til produktion under vareforbrug. Med opskrifter er jeg usikker, men det skader ikke at tage den under vareforbrug også.

Har du en erhvervs-mobilepay, ellers må du ikke modtage mobilepay (det står i mobilepays regler)

Mht. faktura, så vil jeg kigge på http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=2068791 , det er muligt at lave en forenklet faktura når du sælger for under 3000 pr. vare (tænker det er noget dyrt strik hvis vi kommer derop Stick out tongue)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)