Hej amino
Jeg har en ApS der efterhånden er kommet dertil at det kan passe sig selv nok til at jeg kan få mig et sidestillende arbejde.
Min kommende arbejdsgiver vil gerne ansætte mig i virksomhedens navn, da jeg skal have det som min b-inskomst hvis det skal være som privat. Vil derfor høre om der er en herinde der enten kan fortælle mig at dette ikke påvirker min virksomhed, eller omvendt, at jeg skal holde mig langt væk fra at blande virksomheden ind i et sidestillende arbejde?
Er vejen frem så bare at have en arbejde ved siden af virksomheden som en b-inskomst og så betale dét mere i skat?
Hvis det er lønmodtagerjob så er vejen blot A indkomst og arbejdsgiver betaler og mere er der ikke i det. Man må ikke bare selv bestemme eller aftale i kontrakt - det er det faktiske som tæller - men jeg tror ikke du læste mit link
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jo, men syntes ikke jeg kan blive klog på om der er forskel på blot at være lønmodtager eller om man er lønmodtager samtidig med at man driver virksomhed. Skal måske siger at jeg ikke er lønmodtager i mit firma endnu. Men jeg forstår ikke hvorfor min kommende arbejdsgiver vil sætte min løn som
b-inskomst?
I linket kan du se hvad skat bruger til at vurdere om man er lønmodtager eller selvstændig. Hvis man - ud fra arbejdet UANSET hvad der står i kontrakten ER lønmodtager/udføre lønmodtagerarbejde, så vil det kunne give skat over 100% at fakturere fra et selskab
Arbejdsgiveren gør det for at undgå feriepenge, opsigelsesvarsler, forpligtelser til ATP, regler for ansatte og alt muligt andet formentlig
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER