Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handelsbetingelser.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 
Er der nogen der har lidt forstand på handelsbetingelser.
Hvad kan bruges?
Forslag modtages meget gerne til ændringer
Er der noget jeg mangler

Ved køb godkender du købs betingelser hos webshop ....................................

Webshop ................
....................
Adre4sse................................
E-mailadresse: .................................., svarer hurtigst muligt

Telefonnummer:  ............., ringer tilbage hurtigst muligt

OBS! VI TAGER FORBEHOLD FOR UDSOLGTE VARER, PORTOFORHØJELSER, PRISÆNDRINGER OG TRYKFEJL, OG FORSENDELSES FORSINKELSER


Betaling

Blandt andet forbeholder vi os ret til at afslå ethvert tilbud om køb i en af de følgende situationer, uden at være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger:

  • Dine betalingsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verificeres
  • Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri eller anden ulovlig aktivitet f.eks. hacking.
  • Der opstår en utilsigtet fejl på Hjemmesiden, fx en betalingsfejl, en prisfejl el.lign.
  • Vi har grund til at tro, at du er under 18 år gammel


Vi tilbyder betaling med Pay Pal, som er en sikker betalings form.
Din ordre behandles først når din indbetaling er registeet


Levering

Fragtprisen er bla. afhængig af vægten. Vi sender kun varer i Danmark,  der kan bla. forekomme længere leveringstider ved ikke brofaste øer.
Vi levere ikke til Færøerne og Grønland.

Vi afsender altid dine varer hurtigst muligt. Leveringsttid op til 7  hverdage, med fragtfirma så din pakke kan spores.

Tjek at du har opgivet korrekt adresse

Hvis du har opgivet en ukorrekt adresse, så fragtfirmaet ikke kan finde frem til dig, og varen skal sendes igen, bliver du opkrævet beløbene for alle forsendelserne. 

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

 
I følge lovgivningen skal man give sælgeren besked om, at man ønsker at annullere købet. Det er ikke nok at man blot nægter at modtage varen eller ikke afhenter varen på posthuset. Det er derfor vigtigt at reagere, hvis man ikke ønsker varen. Sælgeren skal have tydelig besked om, at du fortryder, inden fortrydelsesfristen udløber. Det er tilstrækkeligt, at meddelelsen er afsendt, inden fristen udløber. Sælgeren har ret til at se dokumentation for, at varen er afsendt, så få en kvittering fra posthuset eller fragtmanden. 

Når du benytter fortrydelsesretten, kan du få dine penge retur ,når vi har set varen er i orden og set den opfylder returretten, og godkendt fra vores side, så kan købsprisen refunderes til din konto inden for få dage. Vi refundrer kun pengene til den konto, der er benyttet til købet Det eneste, du skal betale, når du benytter din fortrydelsesret, er transporten af varen tilbage til sælgeren. Det vil sige at omkostningerne for at returnere varen skal du selv afholde. VIGTIGT! Send dine returvarer som forsikret pakkepost, så pakken kan spores , hvis der skulle opstå problemer under forsendelsen. Sender du pr. brev, påtager du dig ansvaret for, at varen kommer retur. Forsvinder den under forsendelsen, kan vi ikke tilbagebetale dig beløbet for varen. Hvis du nægter at tage i mod varen, når den kommer, eller undlader at afhente din pakke på posthuset opkræves  et beløb, som dækker udgifter i forbindelse med returforsendelse.

Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.
 
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får den første vare i fysisk besiddelse.)
 
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via  standardfortrydelsesformularen (download, ret til og upload i PDF). I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 
                                                                                                                        

Alle varer kontrolleres før de afsendes, men hvis du alligevel skulle opdage fejl, skal du kontakte os  inden for 24 timerr, eller først kommende hverdag på mail.  Husk også at angive dit ordrenr.  Vi vil godt bede om billeder af forsendelsen og produkterne, som dokumentation for reklamationen.Skulle det ske mod forventning at indpakningen er ødelagt, og varerne er ødelagte kontakt venligst fragtfirmaet med det samme.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.



Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Varen skal returneres i samme mængde og stand, ubrugt og i ubeskadiget stand i originalemballagen sammen med faktura

Levering af varer, som må antages at blive forringet eller hurtigt slidt.

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen,

Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om,

Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på

Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesre

Vær særlig opmærksom ved forsejlede og plumberede varer.
Du mister din fortrydelsesret/returret hvis;

Du bryder plomberingen på CD;er

Du bryder forsejling på en vare som er forsejlet , da den efterfølgende ikke mere er egnet til salg

Du bryder plombering på en vare som er plomberet, da den efterfølgende ikke mere er egnet til salg


Varens stand, når du sender den retur
Varen skal returneres i samme stand, og mængde, ubrugt og i ubeskadiget stand i originalemballagen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dit købsbeløb du har indbetalt til os tilbage,på samme betalingsmiddel som du brugte ved betalingen. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

 
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.

Du er ansvarlig for varen indtil den når frem til sælgeren, også hvis der opstår skader. Så sørg for at pakke varen forsvarligt ind.


Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Webshop 

.......................................................................

 
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
 
Webshop .............................. yder 2 års reklamationsret i henhold til Købeloven. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse og reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles til webshop mellem himmel og jord inden for 24 timer efter modtagelse eller ved førstkommende hverdag. Send en mail til ..........

Først når du har indgået en aftale med os, kan varen returneres.

Når du returnerer varen,bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt, samt med foto. 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.


Varen sendes til:
Webshop ............................................

.................................................................


 
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
(Indsæt hvilke oplysninger, der eventuelt yderligere indsamles.)
 
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
 
Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.)
 
 
Som registreret hos Webshop ..............................................,har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til webshop mellem himmel og jord.


Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Webshop ................................ Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. (.)http://www.forbrug.dk/Klagemuligheder/Klager-over-koeb-i-Danmark/~/link.aspx?_id=4DEB880902D047FFA4961DB92BEA80B6&_z=z

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Et par rettelser og gode råd.

Du skriver at i svarer hurtigst muligt på mail eller ringer hurtigst muligt. Skriv at du ringer tilbage indenfor 2 timer, samme dag osv. Hurtigst muligt kan jo være om 2 uger, hvis du er på ferie.

Du kan ikke tage forbehold for udsolgte varer. Hvis kunden får indtryk af at kunne købe dem, så skal du gøre hvad du kan og skaffe dem. Om det så bliver fra din konkurrent til en høj pris.

Har du skrevet forkert pris på en vare, skal du sælge til prisen. Der kan ikke tages forbehold til at du dummer dig. Selvfølgelig skal du have mulighed for at opdage det, men 24 timer efter hænger du på prisen.

Der er masser af børn der handler i en webshop med et kort fra en bank. De er ikke nødvendigvis 18 år men skal selvfølgelig have samtykke fra forældrene.

Du kan ikke opkræve et ekstra beløb for en forsendelse til en forkert adresse.

Kunden skal (hvis varen ikke er brugt og i original emballage) have alle penge retur fra købet. OGSÅ PORTO...

Lidt nyttigt:

Alle priser er dagspriser.
Alle priser er incl. 25% moms og afgifter af enhver grad.
Alle aftaler skal indgås på dansk.

Vi sender kun inden for Danmarks grænser. Vi sender ikke til Grønland og Færøerne.

Returvarer:

Udgifter ved tilbagelevering dækkes af kunden, med mindre returneringen skyldes en fejl fra ..... os

Klage:

Center For Klageløsning
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby

www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-
Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen.

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for hjælpen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)