Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God eller dårlig ide?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jun 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg prøver lige igen med en mere passende overskrift. 

Jeg har gået med tanken om at starte en hjemmeside op, hvor folk har mulighed for at købe gavekort til diverse service. Det kan f.eks. være rengøring, havearbejde, fliserensning, vinduespudsning, personlig træner, hypnotisør, wellness, bartender til havefesten, klovne optræden til børnefødselsdagen, en DJ til den 18 åriges fødselsdag og meget mere. Tanken er at adskille sig fra de klassiske gavekort udbydere ved at tilbyde services fremfor gavekort til fysiske butikker.

Så vidt jeg kan søge mig frem til findes der ikke på nuværende tidspunkt én side som tilbyder dette. Det er dog muligt at købe gavekort til det enkelte, hvis man søger specifikt efter det.

Hvad synes i om ideen? 

mvh Daniel

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel. Smile

Det er vel umiddelbart svært at kommentere på idéen, når man har små tohundrede ord at vurdere ud fra. Men som du beskriver det, så har du ret: Hvorfor skal gavekort ikke være online også? 

En service i den stil findes allerede. Jeg mener, at den hedder GiftCardGo eller sådan noget i den stil.... jeg er ikke sikker, men noget i den dur. 

Du skal også medregne en anden årsag til, at din idé er god: Rigtig mange "glemmer" at indløse deres gavekort. Det er ærgerligt. Jeg kan ikke huske, hvor mange millioner, der årligt går tabt ved ubrugte gavekort, men det er mange! Rigtig mange. 

Der er selvfølgelig en programmeringsopgave i det, du beskriver - det skal du være opmærksom på. Kan du ikke selv, så find en eller hyr et bureau/en freelancer. Det er tit her, at folk går død, når de finder ud af, at ting kræver linjer kode... ikke alt kan lave i Wordpress af os, der ikke evner at programmere (men meget kan sikkert). 

Men begynd da at forhør dig omkring. Hvem sælger flest gavekort? Find ud af det og ring til dem og book et møde. Tag de relevante kunder med i udviklingsarbejdet - så udvikler du noget, folk vil have, og ikke noget du blot tænker, folk vil have.

Tilmeldt 28. Jun 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper, 

Tak for feedback! Ideen er simpelthen nok, det er jo "bare" at samle "atypiske" gavekort på en hjemmeside og dermed gøre det nemt og overskueligt for folk. 

Kasper Friis:
Men begynd da at forhør dig omkring. Hvem sælger flest gavekort? Find ud af det og ring til dem og book et møde. Tag de relevante kunder med i udviklingsarbejdet - så udvikler du noget, folk vil have, og ikke noget du blot tænker, folk vil have.

Det er en god pointe! Det er nok en god start, at tage en dialog med forhandlerne i første omgang. 

Det som jeg spekulerer mest på er dog om der er et marked for det. Det er jo ikke så populært, at give gavekort til havearbejde, rengøring, fliserensning o.l. 

Ville du/I f.eks. kunne finde på at give nogle af de ovenstående services i gave til en person? 

mvh 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel_85:

Hej Kasper, 

Tak for feedback! Ideen er simpelthen nok, det er jo "bare" at samle "atypiske" gavekort på en hjemmeside og dermed gøre det nemt og overskueligt for folk. 

Kasper Friis:
Men begynd da at forhør dig omkring. Hvem sælger flest gavekort? Find ud af det og ring til dem og book et møde. Tag de relevante kunder med i udviklingsarbejdet - så udvikler du noget, folk vil have, og ikke noget du blot tænker, folk vil have.

Det er en god pointe! Det er nok en god start, at tage en dialog med forhandlerne i første omgang. 

Det som jeg spekulerer mest på er dog om der er et marked for det. Det er jo ikke så populært, at give gavekort til havearbejde, rengøring, fliserensning o.l. 

Ville du/I f.eks. kunne finde på at give nogle af de ovenstående services i gave til en person? 

mvh 

Jeg er ikke din målgruppe, hvorfor det ikke er relevant. Men slår min mor ryggen, så kunne jeg da godt give hende et gavekort til havearbejde, ja. Det er en oplagt gave. Smile

Tilmeldt 7. Jun 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en god ide! 

Er forøvrigt træt af de gavekort som findes i alle supermarkeder pt - det går kun på brunch, kroophold, og den slags...

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel_85:
hypnotisør

Ja, tror ikke dette vil være en guldgruppe, men måske til voksen fester, kunne dette være sjovt? Big Smile

Ideen er god nok, men den medfølger en masse problemer, f. eks. når vi snakker om tidsbestemte ordre, som for eksempel DJ til fødselsdag.

Dette skal aftales i god tid, ellers er DJ'en/musikeren måske ikke ledig.

Og det kræver, dels at du har kontakterne i orden og kører deres økonomi igennem, så at de ikke er gået konkurs/lukket ned, inden gave kortet ophører.

Men også have arbejde, er dette per time eller have. Skal gartneren selv have roser/nyt jord osv. med?

Flise rensning, hvor mange kvadratmeter taler vi om?

Vindue pusseri på anden sal, der måske kræver en lift, og igen, hvor mange vinduer?

Osv. Osv.

Det er en god ide, men vær opmærksom på div. faldgruber, f. eks. prisstigninger, og ordrens størrelse.

Og hvis det er leje af faglært folk på time basis, måske din kunde , du selv og din leverandør har forskellige holdninger til hvad der kan nåes per time?

Du risikere hurtigt at få sure kunder, fordi du og du + dine leverdører har en forskellig holdning med blandt andet tid og kvalitet.

Iden er god, men svær at føre ud i livet. restauranter, kiropraktor, hoteller osv. Disse har mere faste priser, og generelt større mulighed for at finde tid/plads.

Mvh Allan

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)