|
Hej, jeg står i den situation, at jeg og min uofficielle partner, skal i gang med et kvartals/halvårs-projekt i efteråret 2017. Min uofficielle partner har allerede en enkeltmandvirksomhed, som vi tidligere har anvendt ifb. tidligere projektarbejde. I anledning af projektet, har vi fået bevilligt 100.000 skattepligtige kroner af Teknik og Miljøforvaltningen til projektet. Da portionen ikke rækker til aflønning i hele forløbet, men jeg modtager og er berettiget dagpenge, overvejer jeg at opstarte projektet som et praktikforløb - dagpenge under praktik er muligt i 4 uger med mulighed for forlængelse. I forlængelse af dette, opstår følgende spørgsmål: Vi har tænkt os at starte fælles virksomhed, så vi har mulighed for at opsplitte ejerskabet. 1) Giver det overhoved mening at starte en fælles virksomhed ved denne type projektarbejde? Så skal årsagen vel være, at hvis projektet bliver en success, og at der derfor er videre potentiale i virksomheden så vil virksomheden have en værdi? Hvad er jeres mening ifb. op vi skal starte fælles virksomhed? 2) Hvis vi starter en fælles virksomhed, så har jeg vel ikke mulighed for at komme i praktik? 3) Hvis vi vælger at opstarte projektet i min partners virksomhed, og i stedet midt i projektet oprette fælles virksomhed, hvad så med den bevilling som tilføres hendes virksomhed i starten. Vil jeg gå glip af denne virksomhedsværdi, hvis vi siger at det viser sig at virksomheden har potentiale efterfølgende? 4) kan man evt. oprette fælles virksomhed, og vente med at gøre mig medejer til senere, eller bliver det administrativt og økonomisk noget rod? 5) Jeg har læst mig frem til at kapital kan udbetales som løn eller som et udbytte. I forbindelse med vores aflønning i projektets forløb hvad giver så bedst mening i ift. at få det størte udbytte? Det var vidst det. Skær gerne jeres svar UD I PAP :) jeg er neongrøn på området! Svar kan efter eget ønske sendes til Jonnkro @ gmail.com Vh |
Projektarbejde, virksomhed og bevilling
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
Bliv gratis medlem