Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet selvstændig og A-kasse

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jul 16
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har for ganske nyligt taget springet og sagt min faste stilling op mhp. at starte op som selvstændig - og sælge mig selv på freelance basis (primært projektledelse). Jeg har nogle gode leads og et fint netværk og er egentlig ikke så nervøs for at komme til at gå ledig, men har alligevel et spørgsmål just in case, nemlig:

1) Jeg stopper mit nuværende arbejde per 1/8. Er jeg berettiget til dagpenge i perioden fra jeg stopper mit almindelige arbejde og indtil jeg får min første kontrakt?

2) Hvis der i en periode går længere tid mellem kontrakter (f.eks. et halvt år), er jeg så berettiget til dagpenge, hvis jeg melder mig ledig, eller vil det kræve at jeg nedlægger min "virksomhed"?'

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej til begge spørgsmål. Det ville ellers være en fin løsning.

Nårgghg... det er nok derfor at det er et nej

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 15. Jul 16
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per.

Tak for svar! Er du sikker på nr. 1? Strengt taget er jeg vel ikke selvstændig før jeg rent faktisk har aktivitet i min virksomhed?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 609
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil kunne få dagpenge indtil du starter, men du har en måneds karens hvis du selv har sagt op.

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bevæger dig ind i regeljunglen. Så for præcise svar bør du nok kontakte din a-kasse. Som udgangspunkt kan man ikke drive virksomhed og være på dagpenge. Og bare fordi du ikke har kunder, kan du vel godt drive en virksomhed? Sådan vil a-kassen ganske sikkert opfatte det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skive
Tilmeldt 27. Jan 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg husker så er der noget med at starter du firmaet op inden du går på dagpenge er der en type regel starter du virksomhed på dagpenge er det en andre regler

Men som de andre skriver ville jeg bestemt tage fat i akassen da det er dem der har det sidste ord og sætter reglerne for hvad du må og ikke må

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)