Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS og købe partner ud

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har et ApS sammen med et familiemedlem, han vil gerne sælge og jeg vil gerne købe ham ud...... så langt så godt.
Egenkapitalen er ca 2,2 million
Dvs hans pris er 1,1 million, det lyder vel meget rimeligt..... men hvordan finciancere man det? Må aps'et optage gæld og indfri hans del, eller skal pengene komme fra min konto?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Pengene skal være dine beskattede penge

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Pengene skal være dine beskattede penge

Måske selskabet har frie reserver.......

Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Frie reserver?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

ThomasKGEaps:

Frie reserver?

Det er de midler som jeres selskab må udlodde i udbytte. Der har i tilstrækkeligt kan jeg se.

Det giver så mulighed for at selskabet i princippet kan købe anparterne. Udfordringen er så at der ikke er likvider til det - men ja hvis muligheden er der for låntagning i jeres aps er det en mulighed. 

Der er flere muligheder for at lave en overdragelse uden at du selv skal have penge op af lommen. Her kunne en drøftelse med en revisor være godt givet ud. 

Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig skal jeg lige have en snak med revisoren og banken om mulighederne....... sidder bare lige pt i Mexico og fundere over tingene, så tænkte for ikke at virke fuldstændig uforberet ville jeg lige høre om der var nogen med ideer til hvordan man kan gøre. 

Syntes måske ikke lige jeg har fri kapital på knap en million, men mindre jeg hæver min pension :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

ThomasKGEaps:
så tænkte for ikke at virke fuldstændig uforberet ville jeg lige høre om der var nogen med ideer til hvordan man kan gøre. 


Min umiddelbare tanke var at selskabet foretager tilbagekøb af egne anparter (her din partners). I har frie reserver til det på positivsiden - på den negative side mangler selskabet likviditet til dette ( i hvertefald i det seneste regnskab). Det kræver så at selskabet kan finde den manglende kapital.

Af andre modeller kan du overveje det man kalder A/B- modellen. Efter denne model får din partner ikke sine penge på dag 1 men vil typisk have en forret til evt. overskud i en periode (indtil han har fået sine penge). Modellen betyder i praksis at anpartskapitalen opdeles i 2 to anparter -  A og B- anparter. Du får A-anparter og din makker B-anparter. Dine giver kontrol og hans forrang til udbytte.  Google modellen eller få din revisor til at forklare den.

Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Han er gået med til at få 700.000 kr nu og resten over en tid....... så det kunne være en mulighed. Jeg kunne ve købe anparter svarende til 700.000 kr og så konvertere resteni a & b

Vi er ikke som sådan presset på likviteten, har brugt nogle år på at afbetale kassekreditten, så den skulle gerne vende nu, men alternativt kunne denne bruges til at, at købe de resterende anparter tilbage.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

ThomasKGEaps:
Jeg kunne ve købe anparter svarende til 700.000 kr og så konvertere resteni a & b

Det er en mulighed. Der er flere måder at kombinerer dette på.

Det vigtige at have for øje er at betaler du ham selv direkte så sker det med allerede beskattede midler. Bruger du nogle af de værktøjer som eksempelvis nævnt ovenfor så udskyder du skatten til et senere tidspunkt (= det tidspunkt hvor du afhænder dine anparter). Der kan så ligge den lille fordel også at skatteprocenterne er mere gunstige til den tid.....

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)