Hej Aminoer, Ifbm. den nye markedsføringslov(NMF), der træder i kraft 1. juli i år, kunne jeg godt tænke mig at få entydigt svar på om man skal have cookiebaren når der anvendes avancerrede funktioner/demografi og interesser i Analytics. Uddrag fra Onlinesynlighed af NMF:
Det betyder altså med andre ord, at du ikke længere skal have brugerens accept af cookies, når det er i forbindelse med, at varer bliver lagt i en webshops kurv, eller hvis du indsamler data til Google Analytics.Det betyder altså med andre ord, at du ikke længere skal have brugerens accept af cookies, når det er i forbindelse med, at varer bliver lagt i en webshops kurv, eller hvis du indsamler data til Google Analytics - https://onlinesynlighed.dk/blog/nye-regler-cookies-paa-vej/ Det er jo rimelig klart, at der er lempelser på cookiereglerne. Hvis man alene tæller trafik, er baren ikke et krav. Her kommer spørgsmålet så: Hvad hvis man slår sporing af demografi og interesser til? Skal man så have cookiebaren? Håber det giver mening Alt godt, Peter |
Hej igen.... Ikke nogen der kan svae på denne lange smøre