Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har prøvet amino kapital :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 07:30 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja vi har prøvet at smide 1200 kr efter amino kapital. Det har desværre ikke givet andet end spild af tid og penge. Så nu prøver vi her og ser og der er bid.

Ny luksus klink med Botox, Filler, IPL og senere plastikkirurgi.
Stedet vil blive drevet af en ung læge med store fremtids visioner om at blive en af Danmarks dygtigste plastikkirurgere.

Klinikken vil til at starte med tilbyde Botox, Filler og IPL og videncenter for plastikkirurgi.

Selve klinikken ligger i et af nordsjællands smukkeste områder med luksus man kun kan drømme om. 

Stedet vil rumme al luksus til kvinden eller manden som elsker at forkælde sig selv.

Stedet vil være den første af sin slags inden for luksus behandlninger, da det ikke bare er endnu en klinik.

Det er lavet case og anlayser. Vi har udarbejdet et budget og har indgået kontrakter. 
Der er indgået kontrakt med læger og sundhedspersonale.
Vi søger en passiv investor, med mulighed for et godt årligt afkast.  
Lånet vil blive tilbage betalt på 12 mdr, og der vil yderligt blive tildelt 10% af virksomheden til mulig investor. 
Lånet/investor kan også blive delt op i mindre dele. Så alle skal være velkommen selv man ikke vil invester 1 mil. dog min 250.000 kr.

Her er lidt om mig/os:

Pengene vil blive brugt til opstart af klinikken, samt drift i opstarts periode. 

Vi bidrager med den nyeste viden indenfor skønhedsbehandlinger og plastikkirurgi. 

Vi har en bestyelse bag os som har forstand på at drive en virksomhed, og et godt netværk klar til at købe vores service.

Den investor som vi søger skal være passiv, men personen vil få en plads i bestyrelsen. Det er vigtigt for os, at det ikke er hvem som helst, men en person som matcher os og vores kemi.

Tilmeldt 3. Sep 15
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 08:25 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken garanti kan du stille for at man får dette opfyldt: "Lånet vil blive tilbage betalt på 12 mdr, og der vil yderligt blive tildelt 10% af virksomheden til mulig investor. "

Du skal satme have en god opstart for at kunne klare det der! :-)

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 09:02 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

klinik hebe:

Ja vi har prøvet at smide 1200 kr efter amino kapital. Det har desværre ikke givet andet end spild af tid og penge. Så nu prøver vi her og ser og der er bid.

Ny luksus klink med Botox, Filler, IPL og senere plastikkirurgi.
Stedet vil blive drevet af en ung læge med store fremtids visioner om at blive en af Danmarks dygtigste plastikkirurgere.

Klinikken vil til at starte med tilbyde Botox, Filler og IPL og videncenter for plastikkirurgi.

Selve klinikken ligger i et af nordsjællands smukkeste områder med luksus man kun kan drømme om. 

Stedet vil rumme al luksus til kvinden eller manden som elsker at forkælde sig selv.

Stedet vil være den første af sin slags inden for luksus behandlninger, da det ikke bare er endnu en klinik.

Det er lavet case og anlayser. Vi har udarbejdet et budget og har indgået kontrakter. 
Der er indgået kontrakt med læger og sundhedspersonale.
Vi søger en passiv investor, med mulighed for et godt årligt afkast.  
Lånet vil blive tilbage betalt på 12 mdr, og der vil yderligt blive tildelt 10% af virksomheden til mulig investor. 
Lånet/investor kan også blive delt op i mindre dele. Så alle skal være velkommen selv man ikke vil invester 1 mil. dog min 250.000 kr.

Her er lidt om mig/os:

Pengene vil blive brugt til opstart af klinikken, samt drift i opstarts periode. 

Vi bidrager med den nyeste viden indenfor skønhedsbehandlinger og plastikkirurgi. 

Vi har en bestyelse bag os som har forstand på at drive en virksomhed, og et godt netværk klar til at købe vores service.

Den investor som vi søger skal være passiv, men personen vil få en plads i bestyrelsen. Det er vigtigt for os, at det ikke er hvem som helst, men en person som matcher os og vores kemi.

Hej med jer.

Nu har jeg set jeres opslag en del steder på nettet - og tænker jeg lige vil give jer noget feedback.

Jeg forstår udemærket godt i ikke har fået en investering, og mener i har en del vej igen.

Først og fremmest er det de færreste handler jeg har hørt om, hvor der er tale om et lån uden renter men med ejerandel i den lille størrelsesorden. Ofte bruges denne form for investering til mindre beløb hvor risikoen er høj. 

Når der investeres i en virksomhed/case betyder teamet langt over handelen. Jeg har intet indtryk af hvem i er, og på Facebook har i oprettet en "hemmelig" profil til formålet. Jeg ville aldrig gå videre med jer med den form for hemmelighed bag jer. Hertil skal det lægges at jeg ikke kan se hvem de øvrige ejere er.

Jeg forstår ikke jeres approach helt - jeg går ud fra at pengene skal bruges til depositum og indretning af lokalerne. Hvordan søren kan i allerede have underskrevet dem uden at have pengene til det? Det er et kæmpe faretegn for en investor. Hvis pengene ikke er til det, er det crazy at i ikke starter ud med et mindre beløb.

En lille note mere er, at hvis i virkelig kunne overtale en investor på disse forhandlinger ville han give jer pengene i puljer. Puljer som kun udløses ved opnåelse af milestones. Det er ikke brugbart for jer hvis i skal bruge pengene før opstart-

Afslutningsvis skal du tænke over hvad investor får ud af denne investering. Er det til et exit eller løbende udbytte som vil give ham værdi? Tænk over at en investering skal have udsigter til at komme måske 20 gange igen (50 ved tech) for at dække afkast og tab. Jeres forretning kommer altid op i de factorere. Derfor vil ejerandelen aldrig kunne forsvares.

Mit bedste råd til jer er, at starte mindre. Start med mindre lokaler, og hav hånden på kogepladen i form af, at i bruger jeres sparepenge på løn. Når i har vist at i kan få en forretning op og køre er det nemmere at få penge eller evt låne dem i banken.

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 2. Jun 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:22 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Tak for dit gode svar. Ja du har ret med den hemmelig profil, det vil jeg tage til overvejelse. 

Dog skal det siges at vi kun har en skjult profil på FB da vi ikke er meget for at løfte sløret endnu over for andre, før alt er på plads.

Jeg ved ikke om det er en lille størrelseorden der gives. 10% af en virksomhed der inden for et par år også tilbyder plastikkirurgi. 

Vi har dog selv en del penge til opstarten og skyder også de penge ind i det. Vi ønsker ikke at starte småt ud, da det ikke bare skal være en klinik med et brand. Men jeg forstår godt hvad du mener. 

Vi er også igang med banken, og det kunne godt være at vi ender ud med denne løsning dog vil vi hellere se en investor på banen, så der også vil være en sparingspatner.

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 09:53 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

klinik hebe:
Vi har dog selv en del penge til opstarten og skyder også de penge ind i det.

Det kan banker godt lide -  men rækker jeres sikkerheder ikke, så tag kontakt til vækstfonden om de kan hjælpe. I skal først og fremmest sikre jer en skudsikker forretningsplan. (Uanset om det er bank, investor eller VF) Skal I have investor ombord, skal I dog tænke mere realistisk vedr. ejerforholdet.

Et godt råd: Jeg har tidligere investeret igennem Amino kapital, men der er desværre alt for mange, som ikke er helt klar til en investor, når det bruger de 1.200 kr. på en profil. Herunder er min erfaring at 9 ud af 10 kapitalsøgende kun har løse tanker om deres koncept og ikke noget konkret formuleret. (Forretningsplanen)

Ligeledes har de kapitalsøgende sjældent taget højde for risikostyringen. (worst case scenerier) Det dygtige team tror naturligvis på sin succes og forretning, men har også taget højde for, hvis salget ikke går som forventet eller hvis andre negative konsekvenser rammer virksomheden. Jeg anbefaler derfor mange at tale med en uvildig rådgiver, førend de tager skridtet mod at søge ekstern kapital. 

Tilmeldt 2. Jun 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:18 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Vi har udarbejdet en forretningsplan hvor der er indarbejdet en worst case.

Det skal lige sige at jeg har været i denne branche i lang tid, og arbejdet for plastik klinikker, Så på det punkt skulle jeg gerne have styr på alt. Jeg er selv uddannet læge om 3 mdr. 

Når du siger tænke mere realistisk omkring ejerforhold hvad tænker du så der? 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 10:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

I skal ikke sætte en begrænsning for ejerforholdet, men tage det som en del af forhandlingen med investor. At I kun ønsker lån eller maksimalt vil afgive en lille andel gør det uinteressant for de fleste investorer. Fremstår jeres kapitalprofil med et hav af begrænsninger for investor, så forstår jeg godt, at I ikke har modtaget henvendelser.

Held og lykke.  

Tilmeldt 2. Jun 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:29 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

ok tak :-) det vil vi få rettet til 

Tilmeldt 24. Oct 14
Indlæg ialt: 9
Fra  vivendi (navn på start-up butikker) Skrevet kl. 04:58 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hebé 

Kan der ikke skrives til jer på Facebook 

Tilmeldt 24. Oct 14
Indlæg ialt: 9
Fra  vivendi (navn på start-up butikker) Skrevet kl. 17:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klimik hebe

Håber at detcer jer på FacebooK,jeg har fundet.

Man kan ikke sende besked til jer, er det muligt at få kontakt info 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)