Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Back-up software...

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

HOLDT FORAN!

Det i har gang i her er ikke korrekt backup. Ved en korrekt backup forstås at man gemmer sine data på et near-line eller offline medie. Near-line er f.eks. bånd i en bånd-robot, der f.eks. har bånd for de sidste 3 uger i sig. De bånd der er ældre, ligger i brandskab og er at betegne som offline medier.

Der er kommet følgende forslag:

1. makro

Mjah, jeg har arbejdet professionelt med EDB i mere end 10 år, og har aldrig hørt om folk der bruger makroer til at tage backup af forretningskritiske data. Og hvor gemmes data?

2. raid 0

RAID 0 har intet med backup at gøre, det er driftstabilitet eller High-Availability vi snakker om så. Hvis der er et korrupt filsystem på din RAID, så mister du alle data, uanset hvor mange diske du har spredt dem over. 

3. vista sikkerhedskopi og gendannelse

Øeh, den tager jo kun dokumenter osv. der ligger der hvor windows mener de skal ligge. Datafiler fra installeret software (AutoCAD tegninger f.eks) kommer ikke med. Det er sgu en om'er.

4. syncback

Ahh.. her har vi noget af det rigtige, men husk at data skal gemmes offline eller som minimum nearline. Hvis ikke, stoler vi jo blot på endnu en harddisk der kan gå ned eller få korrumperet sit filsystem.

5. synctoy ms

Som ovenfor, med samme begrænsninger.

For at gøre det kort:

Gem dine data i een mappe, lad evt. et 3. parts program pakke tingene sammen for dig om smide dem et bestemt sted. Smid denne mappe/fil ud på en cd eller dvd eller allerbedst et bånd og kontroller at de kan læses. Opbevar dem sikkert og aldrig sammen med edb-systemet. Tænk også på brand, tag nogle bånd med hjem/ til en anden lokation.

/tony

-senior UNIX konsulent. 

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 09:47

Hej Brian.

Sådan for at hive tråden lidt ned på "gulvet", købte jeg forleden en HD Maxtor OneTouch 250 GB HDD / 7200 rpm , da jeg vil have alle mine (private) billeder, dokumenter, musik osv. backuppet. Overraskende nok, kommer denne fyr med en backup software, der kan sættes til at køre automatisk på tidspunkter du vælger, og mapper du vælger. Meget simpelt, og prisen er ca. 400 kr. ex. moms

/Jacob 

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 15:37

Lyder spændende :).

Hvad hedder programmet ? 

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 15:44

Brian Fraende - InMoto Reklame:
Hvad hedder programmet ? 

Hej.

Hvis det er mig du spørger, så er det et program der er "integreret" i HD, og dermed ikke et program du kan købe.

Det hedder noget med Maxtor Backup et eller andet (jeg sidder ikke lige ved den PC hvor det kører) 

Men altså som sagt er pris (incl. 250 GB HD og software) ca. 400.- ex moms

/Jacob 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)