Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PEERSONLIG KVITTERING

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jun 17
Indlæg ialt: 2
Fra  Sparklean-dk Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lille rengøringfirma og abejder alene, men da jeg for tiden for jeg mere kunder derfor jeg vil gerne ansat en person uden kontrakt. Dette ønsker jeg at lønne 100% legalt. Dvs. med løn som beskattes.

Jeg har simpelthen ikke kunne finde noget ved google, så mit spørgsmål er, hvordan betaler den person løn nemmest, hvordan laver jeg persolig kvittering? hvordan sørger vi for det er lovligt?

På forhånd Tak,

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Enten bruger du danløn eller andet lønsystem - eller du indberetter via skats letløn

Først skal du være arbejdsgiverregistreret med CVR - og så bør du altså lave en ansættelseskontrakt i alle fald. 

Så indberetter du via lønsystem eller direkte hos skat på personens CPR nummer. Du kan også let finde en bogholder online der vil sætte dig ind i det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jun 17
Indlæg ialt: 2
Fra  Sparklean-dk Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svar john.  jeg allerde har CVR.

mvh, Beverly

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige som John kan jeg også anbefale Danløn, ment og billigt.

Husk at der udover lønnen også skal betales 12,5 % i feriepenge.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

John og Ravn, jeg tror at trådstarter ønskede svar på, om man kunne ansætte en person uden kontrakt. Det er usædvanligt, men kan lade sig gøre, så længe lønmodtager ikke kræver det. Gælder spørgsmålet blot registrering af relativ simpel løn, vil jeg bestemt anbefale Letløn på skat.dk. Alt bliver udregnet og samtidig indberettes skat og ATP og hele molevitten - endda feriepenge er kommet på nu!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet med "uden kontrakt" eller ansættelsesbevis som er lovkrav ved ansættelser ved over 1 mdr ialt og over 8 timer om ugen er jo blot at det nu en gang er noget arbejdsgiver selv skal komme op med - og hvis den ansatte så er ligeglad, ja så går det godt, indtil man måske bliver uenige, og så er boden STOR

Er det under 1 mdr ialt og 8 timer per uge, så er der ikke et krav (men stadigt krav om skatteindberetning og feriepenge)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)