Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af 'selv-promovering'

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 107
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sælger ure, og det er derfor helt naturligt, at jeg til daglig går med de ure, jeg sælger.

Da det hurtigt løber op i større summer at tage ure fra lageret til promovering, så vil jeg naturligvis gerne kunne trække det fra som en markedsføringsomkostning.

Jeg har dog svært at finde ud af, hvordan (om) det er muligt, for SKAT vil altid kunne påpege, at uret også har en 'privat værdi' for mig.

Faktum er dog, at jeg går med urene for at vise dem frem og få flere kunder i butikken, så jeg håber, der er en mulighed for at kunne bogføre det og trække det fra som markedsføring (hvilket det retteligt er, da jeg aldrig ville købe så mange ure selv).

1. Hvordan bogfører jeg det, hvis det altså overhovedet er muligt, så det bliver en reklameudgift, der kan trækkes fra?

2. Hvordan dokumenterer jeg det med bilag? Typisk bærer jeg jo blot uret i arbejdstiden på hverdage samt til festlige begivenheder mv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:51

Du er i et gråzoneområde. Hvis du driver onlinehandel og dermed måske har begrænset kundekontakt af kunder der ser dit ur, så ville jeg aldrig trække den type ure fra som du bruger selv. Og "mange" forskellige - bevis for at de ikke var givet til familie og venner også - nej tak,

Der er ikke en facitliste - men ejer af tøj online shop kunne givet ikke trække tøj ejer selv går med fra - og jeg kender jo mange urentuitaster som har 100+ ure og skifter - og det er jo for egen regning. 

Jeg ville ikke heller turde trække fra ved at bede mine ansatte gå med sådanne ure (som jo ikke lige skriger firmalogo op i hovedet på folk) i alle fald hvis ikke det var i en fysisk butik med kundekontakt og jeg som ejer kontrollerede det var i arbejdstid. Som ejer ville jeg aldrig turde trække ur fra selv i en fysisk butik.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 10:02

Jeg er helt klar over, at jeg er i et gråzoneområde.

Men alternativet er, at jeg hiver det ud til privat brug i regnskabet og dermed betaler moms af det, og det synes jeg heller ikke er fair når det udelukkende er med markedsføring for øje.

Det virker bare dumt, hvis man som urshopejer ikke går med ur (som man så selv skal betale privat....)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:11

Jeg kan ikke lige huske hvor jeg læste en afgørelse om ansatte i en brillebutik som til brug for en messe fik stel udfra argumentet om at markedsføre/fremvise stel som butikken selv solgte. Jeg mindes konklusionen som der ikke skete beskatning hvis det alene var til brug for deltagelse på en messe. Altså 100 % arbejdsrelateret. I det omfang de gik med stellet udenfor arbejdet skulle der ske beskatning.

Mit bedste bud er at de nævnte eksempler med ure vil falde ind under hvad der er privat... Det falder så også i fin tråd med alle de andre erhverv hvor der sker beskatning ved privat brug af virksomhedens varer.

Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 10:17

Ja, og jeg er helt med på, at det skal beskattes, hvis jeg bruger det privat.

Jeg vil bare ikke bruge det privat, da jeg ikke går med ur derhjemme - kun når jeg er ude.

Men det vil være umuligt at dokumentere, så det må bare udtages til privat brug, og så må jeg sluge den.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)