Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, jeg har fået en bøde på 8900kr af moms

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg og nogle af mine venner fra universitetet oprettede et I/S. Vi nåede aldrig at oprette virksomheds bank konto eller nem id. Vi lavede ingenting og jeg gik ind på mit.virk.dk og lukkede det officielt d. 18 April. Derefter fik jeg en kvittering på mail fra Erhvervsstyrelsen: Kvittering for modtagelse vedrørende lukning af PyroSolutions I/S, CVR-nr.: 38126539. 

Nu i dag har jeg fået et brev fra MOMS hvor jeg skal betale 8000kr i moms kvartal (FF) 800kr i moms afgift (FF) og så 65kr i rykker og 11kr i rente

Der er mange ting jeg ikke forstår. På mit.virk.dk står der at jeg har ingen organisatorisk tilknytning. Jeg har heller ikke fået nogen mail på min personlige e-boks eller min personlige mail. Jeg kan heller ikke forstå at brevet skulle være en rykker da det er den første gang jeg får det at vide. Desuden står der jeg skal betale bøden inden d. 7 Juni. Men jeg har først fået brevet i dag og i morgen er det pinse og regner heller ikke med at jeg kan kontakte SKAT i morgen. 

Hvorfor skal jeg betale så meget i bøde for en Virksomhed som slet ikke er fuldt oprettet med bank konto og nem id og som ikke er blevet brugt til noget og som endda ikke eksisterer mere? Hvad vil der ske hvis jeg ikke betaler bøden inden d. 7 juni? Jeg er studerende og har ikke pengene. 

Tilmeldt 4. Jun 17
Skrevet kl. 01:41

På brevet står der at jeg skal ringe til skats nummer der er 72 22 28 00. Men jeg tror det er et snyde nummer da skats officiele nummer er 72 22 18 18. Desuden står der: BETAL HELLERE I DAG END I MORGEN. For hver dag, du overskrider din betalingsfrist, løber der renter på din gæld. Det bliver derfor dyrere for dig for hver dag du udskyder at betale. Det virker ikke som noget skat kunne finde på at skrive vel? synes det er suspicious.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 04:54

Hej.

SKAT har også det nummer: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2171341

Ring til SKAT og hør nærmere hvad der foregår.

Er det 8.900 eller 890? DKK?

Normalt skal du nulindberette moms til skat, hvis din virksomhed ikke har omsat, ellers kommer der et gebyr på omkring 8 hundrede ikke 8 tusinde. :-)

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 4. Jun 17
Skrevet kl. 05:05

Hej, det er 8900kr. der står at jeg skal betale. Desuden da jeg prøvede og når jeg stadig prøver at gå ind på tastselv/erhverv for at nulberretige det kommer der denne her meddelse frem: Det har du ikke lov til. Det kan skyldes at din virksomhed ikke er momsberretiget. Så på en måde har jeg jo ikke nulberretiget det da det ikke har været muligt for mig at gøre det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:16

Ring til skat og få en forklaring. Eftersom det er en afgørelse som ikke giver dog fuldt medhold, skal der både være begrundelse og evt klagevejledning i brevet - er der det?

Du skriver at du har tjekket din egen eboks. Har du tjekket virksomhedens?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De 8000 kr er en foreløbig fast ansættelse af moms fordi I ikke rettidigt har angivet moms. Hvis du ikke kan få adgang i systemet så ring eller skriv til SKAT. Når de modtager angivelsen så rettes den.

Det resterende beløb er hovedsageligt gebyr. Giv SKAT en sang fra de varme lande. De er ikke forpligtet til at eftergive dig gebyret men ofte sker det.

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 10:51

Hvis der ikke har været nogen aktivitet kan moms frameldes pr. tilmeldingsdatoen. Herefter skal du skrive til SKAT og bede dem om at tilbageføre gebyrerne på skattekontoen. Det har jeg gjort flere gange med 100% succes.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:00

De 8000 får du givet eftergivet når du kan bevise der ikke var moms i perioden - gebyret kan mere ende som lidt et slagsmål - Det skal så deles med dem du drev det I/S med.
At I ikke nåede at oprette nemID kan f.eks have betyder, at I ikke fik rykker i jeres firmas digitale e-boks, og det er jo lige som jeres eget ansvar at stifte virksomhed uden at gøre de øvelser som er nødvendige samtidigt = nemID - bank - momsangivelse osv. Skat og moms kan IKKE vide, at I ikke gik igang - og at køre rykker procedurer koster - hvor der kun er enten jer - eller alle os andre til at betale

De 8.000 slipper I dog i alle fald for - og så må kampen gå på gebyret om du vil. Jeg mener at have hørt skat er blevet meget faste i kødet med ikke at bruge kræfter på snak om at slippe for div. gebyrer (mener der er udsendt instruks om ikke at eftergive som udgangspunkt) - men prøv

Jeg kunne TRO at bod og den ansatte moms er for sidste kvartal 2016 og at der er en ny på vej for første kvartal 2017 - da I er stiftet i oktober 2016. Derfor skal du have fat i moms og forklare dig ud af tingene og høre hvordan du 0 indberetter (ved at få en tast selv kode af skat til at logge ind) og OM du kan slippe uden om bod + rente og gebyr for 4 kvartal 2016 OG ikke får ny for 1 kvartal 2017 som også er slut OG får 0 for 2 kvartal 2017 for I har haft virksomhed alle de 3 kvartaler faktisk

Til spørgsmålet om hvad der sker ved bare ikke at betale TROR jeg svaret er, at for I/S vil manglende moms/skat kunne opkræves via helt alm. skat af anden indkomst

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)