Jeg har lige sat en af mine annoncer til den nye konverteringoptimering med en max pris på 25 kr per konvertering. Jeg har på den pågældende kampagner opnået 341 konverteringer til en gennemsnitspris på 18,75 i januar(før jeg skiftede til optimeringen), men jeg vil rent faktisk gerne give op til 25 kr. (hvis jeg altså så får tilsvarende mere) Altså jeg vil jo egentlig gerne bare give 18,75 for de 341 første, og så give op til 25 kr for de næste.
Hvad er jeres erfaringer? (nogen gode tricks?) Er konverteringsoptimeringen i Adwords en god fidus for mig som kunde, eller er det bare et tillægsprodukt fra googles side hvor jeg....pardon my french....skal bolles i røven? Men jeg har muligvis ikke helt forstået den ændring det vil få på mine annoncer, andet end at google nu kan vurdere situationer hvor de med høj sandsynlighed kan skaffe mig en konvertering til 25 kr..... Hmm, jeg burde vel egentlig bare have sat max prisen på en konvertering til 18,75, men så havde jeg nok ikke fået noget ekstra ud af det!!
Nå, det er lørdag nat kl er 2:15.....Måske man kunne lave noget mere spændende lige nu end at rode med Adwords....Damn, jeg føler mig sgu pænt nørdet lige nu. Nå glæder mig til at se nogle svar.
Jeg har arbejdet en lille smule med CPA også, men med meget forskellige resultater. Som udgangspunkt er det mega sejt at du kan få en lavere pris end de 25 kr du har sat som max. Jeg brugte samme filosofi som med "normalt" PPC, hvor jeg i første omgang sætter min Max CPC forholdsvis højt for at få en god CTR og et godt kickoff på kampagnen. Dermed får man også en god Quality Score fra day one og du kan udnytte det efterfølgende og skrue stille og roligt ned for priserne, samtidig med du holder din gode placering. Teoretisk set burde det også kunne lade sig gøre ved CPA (jo flere konverteringer, jo bedre QS, jo bedre visning, flere penge i både din og Googles kasse....).
Jeg forsøgte denne fremgangsmåde og havde succes med den ene kunde og fiasko med den anden. Men jeg leger stadig med mulighederne og forsøger at være så kreativ som muligt, det hænder det virker
Tak for dit svar. Jeg tror faktisk jeg har fundet et godt trick.
Jeg har lavet en kampagne I tyskland som kun bliver vist på Google søgninger og søgenetværket. Så har jeg lavet den samme kampagne med samme søgeord, som jeg sætter til kun at blive vist på indholdsnetværket, men samtidig sætter jeg kampagnen til Google budget optimizer, Det giver mig i hvert fald pt nogle ret lave konverteringen, som jeg ellers har haft svært ved når jeg har eksperimenteret med indholdsnetværket.
Det virker egentlig meget enkel, og det kan da også være at det bare har været mig der har været lang tid om at fange denne fidus, men nu skal jeg jo så også lige se om konverterings prisen kan holdes nede i længere end en uge
Jeg har lavet en kampagne I tyskland som kun bliver vist på Google søgninger og søgenetværket.
Så har jeg lavet den samme kampagne med samme søgeord, som jeg sætter til kun at blive vist på indholdsnetværket, men samtidig sætter jeg kampagnen til Google budget optimizer, Det giver mig i hvert fald pt nogle ret lave konverteringen, som jeg ellers har haft svært ved når jeg har eksperimenteret med indholdsnetværket.
Hej igen.
Godt at høre. Jeg skal lige nævne et par enkelte ting som jeg synes er vigtige. Som du allerede ved kan du vælge Search, Search Network og Placement Targeting (som tidligere hed Content Network). Jeg ser de 3 forskellige netværk som en trappestige hvor Search er kvalitet og Placement Targeting er kvantitet. På Search søger folk direkte efter netop dit produkt eller din ydelse. Search Network er større websites med partneraftale, hvor søgninger på sitet gengiver resultater fra eget site samt Googles resultater (der står ofte "powered by Google" ved siden af søgeknappen) og Placement Targeting er alle mulige og umulige websites, som har tilmeldt sig AdSense programmet (der står ofte "ads by Gooooooogle" ved dem).
Med hensyn til Budget Optimizer har jeg både haft gode og dårlige oplevelser, så sørg for at holde øje med den! I nogle tilfælde har optimizeren skruet så meget ned for prisen at annoncerne ikke vises på side 1 og over en tidsperiode giver det dårligere CTR (Click Through Rate) og dermed højere klikpriser.... altså en nedadgående spiral. Så hold øjne og ører åbne.
Hvis du har fået blod på tanden og vil lære mere skal du hoppe ind forbi Google Learning Center Her er der knap 12 timers "underholdning" fra A-Z om AdWords og selvom det er lidt tungt at komme igennem, så er du rigtig rigtig godt på vej.