Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejde som konsulent i Norge via enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. May 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa - har læst med herinde et stykke tid, og fundet masser af gode råd og vejledning! Men mangler lige det sidste.

Jeg er ved at starte en enkeltmandsvirksomhed, og vil udføre (til en start) en konsulentopgave i Norge af ca. 6 måneders varighed. Jeg har været ved at læse på reglerne på hvordan og hvorledes man f.eks. fakturerer, afregner moms, etc ved handel med Norge, men nu rækker evnerne ikke længere.

Har nogen herinde en anbefaling til en god revisor (gerne i Nordjylland), som har helt styr på Norge og som kan få mig igang på en ordentlig måde?

PFT

Fra Marielyst
Tilmeldt 30. Apr 17
Indlæg ialt: 83
Fra  Partylys.dk Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe du fysisk udfører arbejdet fra Danmark behøver det ikke være så svært. Du sender faktura til firmaet i Norge, uden dansk moms. Det norske firma er selv ansvarlig for at beregne moms af beløbet, men så længe de er momsregistreret så bliver dette jo rent regnskabsteknisk. 

Hvis du fysisk er i Norge mens du udfører hele- eller dele af projektet er det helt sikkert ikke lige så enkelt. Hvis der er snak om 6 måneder med fuldtidsarbejde kan der måske også blive stillet spørgsmål ved om du i praksis er ansat i firmaet. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)