Hej Amino'er! Jeg vil gerne høre jeres tanker, gode som dårlige, om en ny gren i min konsulentvirksomhed jeg er ved at starte op. Sagen er den at jeg bor på Filippinerne, og de sidste par år har gjort en del i forskellige konsulentydelser på freelance-basis. Det sidste jeg har beskæftiget mig med var et projekt hvor en dansk virksomhed overvejede at hyre en filipinsk udvikler til at lave en app, hvor de så hev fat i mig for at få mig ind som projektleder, da der var lidt udfordringer bl.a pga. tidspres og tidsforskel, sprog og kommunikation, samt de gerne ville have "danske øjne" på sagen på deres vegne. Det projekt er så småt ved at være endeligt afsluttet, og det har forløbet super godt, og har været virkelig spændende at arbejde med. Det fik mig til og tænke lidt over mulighederne for den slags ydelse og har så taget kontakt til en bekendt freelancer, samt deltaget i nogle netværksmøder, så jeg nu faktisk har en god håndfuld freelance-eksperter der gerne vil indgå et samarbejde. Konceptet er egentlig ret simpelt: Jeg fungere som formidler og projektleder, mellem danske virksomheder og freelancere på Filippinerne, og bygger broen for værdiskabende relationer der ellers ofte er nogle udfordringer forbundet med, som målet i denne konstruktion er at minimere og derved gøre det mere attraktivt. Det har en række fordele begge veje: Jeg ved andre virksomheder beskæftiger sig med noget tilsvarende, men så alligevel ikke. Dem jeg har fundet frem til sidder som regel i Danmark og finder freelancere i udlandet (til høje priser, og uden decideret projektledelse), eller outsourcer bare det arbejde de selv tager. Eller også har de et kontor i udlandet med fastansatte, hvor de hovedsagligt beskæftiger sig specifikt med f.eks udvikling af hjemmesider eller software. Vi vil fokusere noget bredere idet vi har flere kompetencer og ekspertiser samlet, og som jeg ser det har en langt større flesibilitet og kan holde en fornuftig pris, da vi ikke har en masse faste omkostninger til lønninger, faciliteter osv. De folk jeg har på hånden allerede nu tæller bl.a arkitekter, ingeniører, animatører, udviklere, forfattere, osv. Så de ting vi vil kunne tilbyde er ting som: Og meget mere midt i mellem alt dette. Overordnet er disse personer utrolig professionelle, behersker engelsk flydende i skrift og tale, og har generelt en rigtig sund arbejdsmoral og går gerne lidt ekstra for at kunden er 110% tilfreds. Nu vil jeg så gerne spørge jer, virksomhedsejere og iværksættere, hvad i synes om sådan et koncept, og hvad der ville gøre at i kunne overveje at benytte sådan en løsning, eller hvad der ville afholde jer fra at benytte den? Vi arbejder pt. på ting som hjemmeside osv, og efterhånden som projektet skrider frem vil vi rundt om i forskellige netværk begynde og byde ind på opgaver vi mener at vi kan løse - men skulle der allerede nu sidde nogen herinde med noget i mangler en hånd til, og som i tænker var noget vi ville kunne løse vil vi gerne give et rigtig (RIGTIG!) godt tilbud mod at vi kan bruge det som case til at finpudse og teste arbejdsgangen, og selvfølgelig meget gerne som reference i fald det er muligt. Tak for de i gad læse så langt, og rigtig god dag :) |
Opstart af konsulentvirksohed med fokus på freelance outsourcing af div. service
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)