Sidder og arbejder med en case opgave, herved skal vi foretage nogle handlingsforslag. Som udgangspunkt arbejder vi med en grossistvirksomhed som videredistribuere sko til detailforretninger. Dog kan disse forretninger hvis slutkunden mangler det ikke bestille den ønskede størrelse hjem, men forretning skal bestille mindst ét parti på 12. stk.
Er det herunder muligt, at gå ind og beregne at de optager et stk. lager som handlingsforslag for både at yde tillid til detailforretningen samt at slutkunden ikke skal vente i særlig lang tid.
Sidder og arbejder med en case opgave, herved skal vi foretage nogle handlingsforslag. Som udgangspunkt arbejder vi med en grossistvirksomhed som videredistribuere sko til detailforretninger. Dog kan disse forretninger hvis slutkunden mangler det ikke bestille den ønskede størrelse hjem, men forretning skal bestille mindst ét parti på 12. stk.
Er det herunder muligt, at gå ind og beregne at de optager et stk. lager som handlingsforslag for både at yde tillid til detailforretningen samt at slutkunden ikke skal vente i særlig lang tid.
Godt at se du er i gang med Tygesen Company A/S. Det vil give for høje omkostninger at drive et styk lager hvor de kan bestille et styk hjem ad gangen hvis leveringstiden skal være dag-til-dag som deres andre produkter. Arbejd hellere i anden retning, måske med fokus på oplevelsesøkonomi.
Naturligvis havde jeg omkostningerne i bagtankerne hvilket gjorde, at jeg blev nødsaget til at spørge herinde for at være sikker - synes ikke jeg har hørt noget om dag-til-dag levering i videoerne.
Tillykke med fødselsdagen mester
Jeg har arbejdet mig hen imod deres distribution - de taler blandt andet om, at de har en selektiv distribution, altså Vagabond skal være hos selektive forhandlere. Dog stiger e-handel for dag til dag især når det omhandler mode. Yderligere er der forskel på distribution i Danmark og Tyskland samt Østrig, sælgerne skal være meget mere aktive i butikken her da de ikke har nogen indkøbsforening som i DK ergo skal der formentlig anskaffes flere sælgere end de 3.
Oplevelsesøkonomi indgår i Afsætningsbogen bind 2, dog har vores AØ lærer været fraværende samt syg i over en måned, og vi har ingen fremgang i faget haft. Derfor har vi ikke arbejdet med oplevelsesøkonomi endnu, selvom vi er nået dertil.
Naturligvis havde jeg omkostningerne i bagtankerne hvilket gjorde, at jeg blev nødsaget til at spørge herinde for at være sikker - synes ikke jeg har hørt noget om dag-til-dag levering i videoerne.
Tillykke med fødselsdagen mester
Jeg har arbejdet mig hen imod deres distribution - de taler blandt andet om, at de har en selektiv distribution, altså Vagabond skal være hos selektive forhandlere. Dog stiger e-handel for dag til dag især når det omhandler mode. Yderligere er der forskel på distribution i Danmark og Tyskland samt Østrig, sælgerne skal være meget mere aktive i butikken her da de ikke har nogen indkøbsforening som i DK ergo skal der formentlig anskaffes flere sælgere end de 3.
Det bliver nævnt at kunderne forventer dag til dag levering. Men du har ret i at distributionen skal være anderledes, men i DK er det kun Skoringen som har en indkøbsforening indenfor sko. Og det findes også på det norske marked med Eurosko. Kunne også forestille mig der er det i Tyskland i nogen butikker.
Fandt en artikel fra 2014 hvor han blev nødsaget til at lukke forretningen, da EuroSko lukkede og huslejen steg. Kan samtidig heller ikke finde noget om, at EuroSko fortsat har en indkøbsforening men blot er en skoforretning nu.
Yderligere kommer der ikke nogle indkøbsforeninger frem i Tyskland, i hvert fald ikke inden for sko.
Mht. oplevelsesøkonomi i hvilket omfang tænker du så, da EC tager udgangspunkt i Tygesen Company som er en grossistvirksomhed, er det ikke lidt svært at lave oplevelsesøkonomi på den plan?
Fandt en artikel fra 2014 hvor han blev nødsaget til at lukke forretningen, da EuroSko lukkede og huslejen steg. Kan samtidig heller ikke finde noget om, at EuroSko fortsat har en indkøbsforening men blot er en skoforretning nu.
Yderligere kommer der ikke nogle indkøbsforeninger frem i Tyskland, i hvert fald ikke inden for sko.
Mht. oplevelsesøkonomi i hvilket omfang tænker du så, da EC tager udgangspunkt i Tygesen Company som er en grossistvirksomhed, er det ikke lidt svært at lave oplevelsesøkonomi på den plan?
De nævner i casematerialet at de sælger og det er formodentligt til en indkøbsforening men det er jo bare en antagelse som du kan begrunde ved at Skoringen også har det og det skal til for at man opnår stordriftsfordele. Mht oplevelsesøkonomi kan de jo gøre meget for at hjælpe deres kunder (de har jo både endusers og forhandlerne) med at skabe events eller skabe en oplevelse af at komme ind i en butik med Vagabond sko som også giver forhøjet værdi for kunden.