Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Antal danske selskaber solgt til udlandet

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Er der noget af Jer der ved hvor man kan finde en opgørelse over antallet af danske selskaber der er solgt til udlandet?

Venlig hilsen

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:26

ELIAS B. S.:

Kære Aminoer

Er der noget af Jer der ved hvor man kan finde en opgørelse over antallet af danske selskaber der er solgt til udlandet?

Venlig hilsen

Nu ved jeg ikke hvad du skal bruge oplysningen til, men måske skal dine spørgsmål være lidt mere konkret! Er det et komplet salg (100%) af aktier/anparter til udlandet (mener du udenlandsk virk, udenlandsk person, dansker bosiddende i udlandet?)

Uanset hvad, en decideret opgørelse finder du nok via hjemmesider som mergermarket.com, infinancials.com eller lign., derudover sammensætter en del danske konsulenthuse en rapporter over M&A-statistik.

Alternativt, så er der en del info at hente i danske aviser eller nyhedsbreve (ex. økonomisk ugebrev)

Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:35

Tak for svar.

Med salg af virksomheden mener jeg, at 100% af ejerandele overgår fra en dansk part til en udenlandsk. Om køber er juridisk eller fysisk person er underordnet og dermed vil en dansker bosiddende i udlandet ligeledes blive medregnet.  

Jeg har fundet mange avisartikler men vil gerne have adgang til en direkte kilde. (mange private konsulenthuse giver ikke offentlig adgang til deres rapporter)

Jeg kiggernærmere på siderne.

Igen, mange tak for svar

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)