Hej Amino´er Min virksomhed er en enkeltmandsvirksomhed, jeg breder mig over flere områder og har en lille fast kundekreds. - ejendomsservice, rengøring, dyreartikler (webshop) Køb - salg - bytte (Webshop, DBA, Lauritz, Facebook) Mit varelager og cvr nr. har adresse og står i en butik (erhvervslejemål), min virksomhed er "stabil uden at være prangende" Jeg kan leve af det og det er det vigtigste for mig. Min husleje i butikslejemål er ret dyr og privat bor jeg single i en Andelslejlighed. Må jeg have cvr nr i min andelslejlighed på adressen? Mit samlede varelager kan med lidt velvilje stå i et ledigt værelse i min andelslejlighed. På denne måde kan jeg spare udgiften til det dyre butikslejemål. Bestyrelsen for min andelsforening er ret emsig så jeg skal have det ret sikkert på plads. Jeg har en plan B fordi jeg også ejer en mindre udlejet ejerlejlighed som snart er tom, så i så fald vil jeg flytte alt mit grej og aktiviteter til det sted. Det korte af det lange er jo at jeg breder mig over tre lokaliteter (andel,erhverv, ejerlejlighed) og det er to for mange. Kh Zofuz
|
Brian Fyhn:Hej Amino´er
Min virksomhed er en enkeltmandsvirksomhed, jeg breder mig over flere områder og har en lille fast kundekreds.
- ejendomsservice, rengøring, dyreartikler (webshop) Køb - salg - bytte (Webshop, DBA, Lauritz, Facebook)
Mit varelager og cvr nr. har adresse og står i en butik (erhvervslejemål), min virksomhed er "stabil uden at være prangende" Jeg kan leve af det og det er det vigtigste for mig. Min husleje i butikslejemål er ret dyr og privat bor jeg single i en Andelslejlighed.
Må jeg have cvr nr i min andelslejlighed på adressen? Mit samlede varelager kan med lidt velvilje stå i et ledigt værelse i min andelslejlighed. På denne måde kan jeg spare udgiften til det dyre butikslejemål. Bestyrelsen for min andelsforening er ret emsig så jeg skal have det ret sikkert på plads. Jeg har en plan B fordi jeg også ejer en mindre udlejet ejerlejlighed som snart er tom, så i så fald vil jeg flytte alt mit grej og aktiviteter til det sted. Det korte af det lange er jo at jeg breder mig over tre lokaliteter (andel,erhverv, ejerlejlighed) og det er to for mange.
Kh Zofuz
Først og fremmest så kig i andelsforeningens vedtægter, hvad står der helt præcist omkring retten til at drive erhverv?
Vedtægterne er udgangspunktet og de skal nærmest "no mather what" følges.
Står der ikke noget i vedtægterne om det at drive erhverv er sagen lidt anderledes, for der ikke noget regelsæt som sådan der regulerer hvad du må i andelsforeningen?