For et lille års tid siden skrev jeg herinde om en idé (uden dog at nævne i detaljer hvad den gik ud på) som jeg havde fået, og det undrede mig at det ikke allerede eksisterede i DK eller i resten af verden for den sags skyld. Jeg har bl. a i den mellemliggende tid, gennemsøgt div. patentdatabaser og googlet nettet tyndt, uden at finde noget der ligner dette koncept. Der er mange aminoer der har med idéer på internettet at gøre - det her handler ikke om internettet, I dette koncept er der tænkt "ud af boksen" og ikke "ind i boksen". Jeg har talt med nogle stykker som konceptet bl. a. henvender sig til, og deres reaktion har været, "hvis det kan lade sig gøre, er det fandme godt tænkt". " det er lige det min virksomhed står og mangler". Jeg har derfor brugt et lille års tid på at udvikle og strukturere konceptet, og nu er det tid til at det skal "ud over kanten". Der skal laves en prototype, -formentlig i korea, der skal produktudvikles, der skal tages kontakt til producenter. leverendører - formentlig i kina. Jeg er en person der er ret stærk i den udviklende, idéskabende og kreative fase, men knap så stærk i den udførende/producerende fase, og i den erkendelse søger jeg en person der netop besidder nogle af de egenskaber og erfaringer som jeg mangler. Altså en person der får tingene til at ske i den udførende/producerende fase.
Måske findes ovenstående egenskaber i 2 personer og ikke 1 person. Måske findes der én person som har erfaring med virksomhedsledelse, og én person der er super god til at få tingene til at ske i udførelsesfasen......?? så er det 3 personer der skal til at løfte dette projekt. måske skal der en investor ind til at skaffe den sidste kapital ( mit firma har noget af kapitalen ) For mig er det meget vigtigt, at der er god kemi mellem de personer der skal arbejde sammen, og at samarbejdet derfor både bliver produktivt og udviklende, men samtidig sjovt og skabende. Den person jeg søger skal være ærlig med hvad han/hun kan og ikke kan - der er ikke nogen grund til at spilde hinandens tid...:-) Dett er vigtigt at du privat, ikke er en økonomisk ruin, med kone og børn som ik har til Kærgården (måske Lurpak) på bordet. Der ligger en del udvikling i produktet, inden at det kan blive en succes. Endvidere skal marked i Danmark sat i forhold til produktionsømkostninger være nøje afstemt, så du skal være "selvforsynende" indtil. Jeg vil tilsidst lige fortælle lidt om mig selv. Mange hilsner Thomas
|