Hej Pemil
Ja det er også rigtigt.
Men jeg vil sige du kan selv lave lidt ekstra optimering vha. af intern linkbuilding - Det kan bestemt godt betale sig at bruge tid på.
Nu ved jeg ikke hvad du sælger i sin webshop?
Så jeg tager lige et generelt eksempel 
Har du startet en webshop med tøj til kvinder, hvor du bl.a. sælger shorts. Her kan du med fordel have en underkategori "Shorts i store størrelser" + En kategori kun med "Shorts med elastik i taljen". I denne kategoritekst (husk altid kategoritekster!)laver du selv et tekstlink: Se alle vores shorts til kvinder - Klik her og lader dette link pege over på din hovedkategori med shorts. Samtidig laver du et tekstlink mellem dine 2 underkategorier. I kategoriteksten til Shorts i store størrelser, kan du lave dette link: Se også vores populære shorts med elastik i taljen.
... Lidt kringlet?
Du får lige en fin tegning i anledningen af at det er fredag 

Du sørger hermed for at Google ved at din hovedkategori er den bedste side at vise i søgeresultatet, når man søger på "Shorts til kvinder". Men søger man mere specifikt på fx "Shorts med elastik", så har du et tekstlink fra din hovedkategori "med elastik" (du må ikke linke ordet "shorts" væk fra din hovedkategori).
Giver det mening?
De bedste hilsner
Kathrine K. Svendsen
Danhost ApS