Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

for mange ider Hjælp!!!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Tornby
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg får nye ider hele tiden, har så mange at jeg ikke ved hvor jeg lige skal starte det er lige fra patent ider til foretningskoncepter.. jeg mangler simpelthen en  eller flere sparingspartnere så jeg kan få bare en af mine ider ud i verden. jeg er af den type hvis man stiller mig en problem stilling der skal løses, så finder jeg oftest en løsning, jeg lader ikke bare tingende ligge de kværner rund og så er der sgu en ny ide... er der nogen der har samme problem her inde Confused jeg er  kreativ, og min fantasi fejler skam heller ikke noget..Mit problem ligger også i at jeg er bange for at fortælle de forkerte om min ider, hvis de skulle blive nuppet.

Jeg ville gerne hvis der var en seriøs person man kunne tale med omkring det at få iderne ud i verden...

måske kunne jeg bruges til at finde nye veje for virksomheder....

Fra Kokkedal
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 80
Fra  Sibl Solutions ApS Skrevet kl. 01:46

Hejsa,

En af de værktøjer jeg bruger aller mest er at skrive dem ned. jeg er næsten altid i nærheden af en Online PC, hvorved jeg kan skrive mine ideer ned og gemme dem online. derved kan jeg løbende opdatere mit dokument, revurdere og tilføje detaljer til mine ideer i dokumentet.

Ofte bliver man klogere som tiden går og finder ud af om ideerne kan lade sig gøre eller ej.  

anyway, hvis du skriver dem nad, så behøver du ikke bruge ressourcer på at huske dem alle.

/Mill 

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 02:19
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kite,

Velkommen til Amino!

Din situation er velkendt for mange. Ideer er der nok af, effektiv ekskvering af selvsamme er til gengæld ofte en mangelvare.

Ligger du inde med en idé, som du virkelig føler for at arbejde med - og kan søsætte for få penge? I så fald vil jeg foreslå, at du kaster dig ud i det, selvom konceptet måske har en lav indgangsbarriere til markedet. Vær ikke bange for at dele din ide med andre. Der er selvfølgelig en lille risiko for at nogen løber med din ide, men det er klart at foretrække fremfor at du ikke kommer nogen vegne. Bliv ved med at søge råd fra andre, som du gør nu og vær ikke bange for at dele projektet med andre i form af anparter i virksomheden eller lignende, hvis de har noget at byde ind med. Hvis du ikke selv er stærk til det organisatoriske, så overlad det ansvar til en anden. Hvis du ikke er er synderlig dygtig til at sælge, finder du andre til at håndtere salgene. Og slutteligt: Brug ikke evigheder på at gøre produktet perfekt og på at planlægge. Kom hellere ud på markedet med et "næsten-perfekt" produkt og finpuds det løbende. Handling!

Se nedenstående organisationsdiagram (inspireret af Rich Schefren): 

De færreste ville tage imod et lønnet job, hvor chefen forventer at du tager ansvaret for så mange roller. Alligevel påtager mange (det har jeg selv været dygtig til) et hav af roller, hvilket kun leder til én ting: Manglende fokus, stress og manglende fremgang.

Jeg vil stærkt tilråde dig at finde en eller flere dygtige partnere, som du har en god kemi med. I hårde tider kan du måske trække en anelse på venner, familie, bekendte og netværket, men de sætter sig sjældent så meget inde i sagerne, at kommunikationen med dem giver dig hjælp til at træffe vigtige beslutninger. Har du til gengæld en eller flere partnere, der har en økonomisk interesse i at virksomheden går godt, får du garanteret et langt bedre sammenspil med ham eller hende. Det er også langt sjovere at have nogen at dele successen med, når/hvis den kommer. Der går ofte lang tid, før du kan tyde resultatet af en strategisk beslutning (det kan tage måneder). At have en eller flere at træffe beslutningerne sammen med, letter en hel del.

Held og lykke med hvad end, du kaster dig ud i. Og kom så i sving! Wink

Fra Tornby
Tilmeldt 23. Jan 08
Skrevet kl. 02:35

Tak for dine gode råd... og jeg blive sgu nødt til at give den en skalle.. ellers vil jeg sgu fortryde resten af mit liv..... jeg håber at finde en eller fler som er klar på at kaste sig ud i "det vilde liv" Jeg er selvstændig  som Håndværker nu men, det er ikke den vej jeg vil men at være sælvstændig det er lige mig. det har jeg fundet ud af ;-)

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 22:32

Hej Kite777

Den problematik, du fremstiller, er et typisk iværksætterproblem.

Der er et gammelt Sherpa-ordsprog, der siger, at hvis man jager to kaniner, så vil man ikke fange nogen af dem.

Så kunsten er at sortere de knap så gode idéer fra og finde den helt rigtige at satse på.

Heldigvis er der hjælp at hente, og Amino er et godt sted at starte! Smile

Du kan starte med at skrive dine idéer ned. Det er en god måde at anskueliggøre sine tanker og kan hjælpe dig til at konkretisere dine idéer.

Del dine tanker med én eller flere som du stoler på. Vis dem eventuelt det, du har skrevet ned.

Det behøver ikke være folk med stor businesserfaring, men det skal selvfølgelig være nogen, som vil give deres mening til kende.

Der findes også et hav af professionelle rådgivningsfirmaer, som kan hjælpe både med sparring samt konkrete råd om finansiering og start. GRATIS.

Søg på google "gratis rådgivning til firmaer" eller lignende, så kan du garanteret finde nogen i dit nærområde.

Du kan også besøge www.startvaekst.dk , der kan du finde mange gode råd som ny iværksætter.

Du skal forvente, at det tager tid og ikke mindst hårdt arbejde, at få omsat sine idéer til virkelighed. Et ordsprog, som jeg har læst her på Amino siger, at selv i ordbogen kommer Arbejde før Succes. Det er godt at have i tankerne, når man kaster sig over iværksætteriet.

Så arbejd med dine idéer, vær tålmodig og hold fokus på dit mål, så skal det nok lykkes! Smile

Du har taget første skridt ved at henvende dig på Amino, så nu er det bare med at komme videre med dine idéer.

Du kan eventuelt skrive om din videre færd herinde, så kan Amino'erne bidrage med mere support.

God vind i sejlene herfra.

Fra Brædstrup
Tilmeldt 24. Nov 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:55

Første skridt har du allerede tage. Nemlig at mene dine ideer skal føres ud i livet.

Efterhånden som jeg selv har fået gang i hjulene på mange projekter, kan jeg se at man allerførst skal sparke hårdt og brutalt til janteloven. Væk med den og så find optimismen og geisten frem.

Alle mine ideer skriver jeg altid ned i min private idebank og hvis ikke jeg mener de er modne plotter jeg dem ind i min outlook kalender, så de dukker op efter nogle måneder. Nogle ideer har været oppe og vende i flere år, men skidt med det. 

Dit valg af samarbejdspartner skal du dog være kritisk eller i det mindste varsom med. For nogle år siden gik jeg til en stor beton virksomhed med en ide og et håb om samarbejde. Det blev ikke til noget ...... for mig. Om foråret stod min ide fin og færdigudviklet på Agromek som stjerne nyhed. Siden da har pågældende virksomhed omsat for mange mange mio kr. og jeg lærte en hel del mere om patanter, tavshedpligt, fortrolighedserklæringer, osv.

En anden ting jeg fik ud af oplevelsen var fornøjelsen ved at se at jeg rent faktisk havde en SUPER god ide.

Klø på.

Lars Young.

Med venlig hilsen Lars Young Mogensen - www.tylco.dk

Tilmeldt 6. Dec 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:08

Ja, som de sagde ordret på DTI: Du burde da være glad for du opfandt noget som de gad og stjæle???

Her sluttede samarbejdet!!!

Men har da hørt gode historier derfra osse...måske noget for dig!

En HH-aftale virker, men hvor godt når 90% nægter at underskrive!?

Kontaktede LK-nes med 2 nye stikkontakt-typer for ca.5år tilbage, de lød vildt positive og bad mig fremsende HH-aftalen, for derefter at nægte at besvare mine opkald i 2 måneder efter!?

Siden har de nok smidt 12-15 forsøg ud på markedet og deres "gætte"-kontakter i reklamerne morer mig da trods alt lidt...;(

Pas på i Junglen!!!   

Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:41

Hej med dig. Vi er et makkerpar med god økonomi, de leder efter "den gode ide".

Du kan evt kontakte os, så kan vi du og vi afklre om der evt er gensidig interesse og potentiale

mvh

Søren 

Fra Tornby
Tilmeldt 23. Jan 08
Skrevet kl. 17:57

hej søren. det kunne godt være en mulighed... hvor i landet kommer i fra? mvh jakob

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 18:14

Hej,

Jeg har sendt dig en email

Mvh

Lars Nielsen 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)