Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hastighed er dårlig hos UnoEuro

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft teknikere på siden hele dagen. Check-ud virkede ikke, og det viste sig at det var en forkert PHP der var problemet, efter flytning fra Meebox til UnoEuro.

Teknikeren skrev: Jeg har nedgraderet til PHP 5.6, som desværre er langsommere end PHP 7, du bør overveje at optimere Prestashop så du kan køre PHP7.

Nu er min hastighed blevet meget dårlig i forhold til hos Meebox. Kan det virkelig være rigtig at den dyreste løsning hos UnoEuro er så dårlig, at man kan hente kaffe mellem hver sidevisning ?

Hvad kan jeg gøre? Havde jeg selv været kunde, gad jeg nok ikke vente på så langsom en side, men måske er jeg bare sensibel. (Fintfølende :-)

Cache er slået til nu, det var den ikke før.
Hastighed er dårlig, og der er ikke ændret noget siden Meebox.
Jeg er åbenbary nedgraderet med hastighed, og jeg aner ikke hvad jeg havde før.

Hvad er det bedste trick for at få hastigheden op igen.

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Lars Mikkelsen:
Hvad er det bedste trick for at få hastigheden op igen.

Flyt!

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Tilmeldt 26. Dec 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg aner ikke noget om alt det fine du skriver med PHP osv. Men har lige tjekket Move2 ( går ud fra det er den shop du mener ) og det er ikke sådan at den er lyn hurtigt, men er ikke så langsom at jeg kunne nå at hente kaffe ( har ikke mere end 2.5 meter til kaffekanden )

mvh.

Lasse

http://posterstyle.dk

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 06:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Move2 er en gammel linkside.

Nej det var nu a24.dk :-)

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Lars Mikkelsen:
Nej det var nu a24.dk :-)

Det kører nogenlunde her, men jeg ved selvfølgelig ikke om det kørte bedre på din gamle host. Hvis du påtænker det har noget med server-load time at gøre, så bør du måle på dette (du kan via php/plugin eller lign. måle hvor lang tid serveren er om at bearbejde en side, inden den sendes til brugeren).

Nu testede jeg lige en tilfældig side: http://a24.dk/25-cykelhjelme
(Se hele rapporten her: https://gtmetrix.com/reports/a24.dk/poQHgnvE)

Der foretages hele 194 requests for blot at hente denne ene side, og øvrige sider jeg testede over 220 requests.
Her er der plads til en hel del forbedring, da det uanset hvor hurtig serveren er, altid vil kunne forplante sig som langsom hastighed hos brugeren (afhængig af dennes internetforbindelse/system)

Du bør overveje at minimere dette, fx kunne du enten loade indholdet i din topmenu asynkront, eller hvis ikke muligt, så kunne du spare mange requests flere steder.
Fx i din topmenu under "info", loader du ca. 70 billeder enkeltvis, hvilket så skal loades for hver side man besøger. Du kunne spare knap 70 requests bare der, ved at lave dem til ét billede med imagemap eller lign.

Det ville give god mening at optimere her, da det er noget der loades på alle dine undersider uden undtagelse.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lars Mikkelsen:
Teknikeren skrev: Jeg har nedgraderet til PHP 5.6, som desværre er langsommere end PHP 7, du bør overveje at optimere Prestashop så du kan køre PHP7.

Det giver god mening, PHP7 er i langt de fleste tilfælde en markant hastighedsforbedring. PHP7 blev released i 2015, så måske er det på tide at komme med på vognen. Hvis din prestashop er opdateret til nyeste versioner, burde det fint kunne køre PHP7. Hvis din prestashop-core kode ikke har været opdateret siden 2015, så er det måske på tide :)

Tilmeldt 5. Sep 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil virkelig anbefale dig en VPS løsning, hvor du 100% selv bestemmer PHP versioner, har uendeligt antal databaser, egen IP og meget, meget andet....

Derudover valgfrit kontrolpanel, root access eller mulighed for en 'managed' løsning

Du kan få super løsninger til langt under den dyreste webhotelpakke hos unoeuro...

Jeg assisterer gerne med at vise dig de 3 efter min mening bedste lige nu - kvit og frit...

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, godt at jeg har flyttet de fleste af mine sider inden migreringen fra Meebox til UnoEuro.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er glad for alle jeres geniale svar og forskellige inputs.

Men, nu har jeg selv lavet hele siden med indhold, grafik, reklamer, SEO, installeret moduler og alt andet. Det er jeg for det meste sluppet meget heldigt fra :-) Håber jeg.

Men ud over Photoshop kender jeg ingen ting til hvordan man loader billeder asynkromt eller om det hele bare kan flyttes. Og hvorfor den loader 70 billeder, aner jeg ikke. Jeg ved meget om selve shoppen, men under kølerhjelmen er jeg altså lidt fortabt.

Jeg har lige lavet mine bannere om fra .png til .jpeg Det startede med 0,88 MB. billeder til 136 kb.
og så var der 3 i en banner rotation. Resten af mine billeder ligger på omkring 50 kb.

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Mikkelsen:
Jeg har lige lavet mine bannere om fra .png til .jpeg Det startede med 0,88 MB. billeder til 136 kb.
og så var der 3 i en banner rotation. Resten af mine billeder ligger på omkring 50 kb.

Hej Lars.

Du skal prøve at køre dine billeder igennem denne gratis værktøj https://compressor.io/ og dine billeder vil blive reduceret med ca. 60 - 70% :)

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)