Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælge tekster til Tyskland

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Årslev
Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 194
Fra  Faros Marketing Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Jeg har et lidt simpelt spørgsmål, som måske alligevel er en smule kompliceret. 

Jeg har fået kontakt med en Tysk virksomhed, som ønsker at jeg skal levere tekster til dem. De vil betale mig 0,04 euro pr. ord. Pt. er vi ved at forhandle....

 Omregner jeg det til Danske kroner, så svare det til ca. 30 øre pr. ord. - Det er lidt under hvad jeg normalt ville tage for en tekst. Kan jeg godt bare direkte omregne det på den måde? hvordan med moms osv., når jeg sælger til Tyskland. Hvad hvis kursen ændrer sig? 

Er der nogen talnørder her, der kan hjælpe mig med et afklarende spørgsmål :) 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja naturligvis kan du bare omregne fra Euro til kroner, kursen vil ikke svinge ret meget da udsvingsbåndet er fastsat til +/- 2,25 %  Dvs. at den kan bevæge sig mellem 7,292 til 7,628 kr. pr. euro.   hvis kursen falder taber du penge stiger tjener du penge.  husk dog på at du vil få en lidt dårligere kurs når du sælger Euro i banken end den officielle kurs.   0,0 Prøv evt. at forslå dem 0,042 Euro pr. ord. ca. vil du få lidt mere en 30 øre pr. ord.

Er du moms registreret skal der ikke pålægges moms.

 

Fra Årslev
Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 194
Fra  Faros Marketing Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar! - Så kan jeg roligt gå videre med forhandlingerne :) 

Kursen i banken gælder naturligvis også, når der er tale om bankoverførsel går jeg ud fra :) 

Jeg er nemlig momsregistreret og plejer jo at sælge ydelser m/moms, så blev pludselig i tvivl, da ikke er i DK de leveres til :) 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Anita Faros:
Kursen i banken gælder naturligvis også, når der er tale om bankoverførsel går jeg ud fra :) 

Det smarteste du har gøre er at få en valutakonto hvor du kan have Euro stående. 

Banken har deres en salg og en købs kurs som er hhv. højere og levere end den offentlige kurs.  De bank vil kunne oplyse dig hvad deres kurser er i forhold til den offentlige kurs.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)