Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Meebox - krav om tilbagebetaling

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. May 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Som mange andre var jeg rigtig glad for MeeBox. Da MeeBox sælger virksomheden til UnoEuro, bliver kunder som bekendt tvangsforflyttet til UnoEuro! 
Det er isoleret ikke det store problem HVIS det var det samme produkt og på samme vilkår. 
Faktum er bare at medmindre man har en mindre lokal strikkeklub, er UnoEuro simpelthen for useriøs og slet ikke det samme produkt som MeeBox var. 

Når man bliver tvangsforflyttet til UnoEuro er det et helt andet produkt og således ikke det produkt der er indgået aftale om. Ved flytning mister man fx C-panel der er meget vigtig for de fleste professionelle udviklere. Der skal vist betales også for oprettelse af databaser og der er ikke adgang til Chat. 

Jeg er flyttet fra UnoEuro og skal have flyttet flere og ikke mindst undskyldt overfor dem jeg anbefalede at benytte MeeBox - nu UnoEuro. 

Når vilkår ændres, fx hvis ens forsikringsselskab ændre pris eller produkt, mener jeg aftaleloven foreskriver at kunden skal have mulighed for at opsige aftalen og få sin betaling forholdsvist refunderet. Jeg har skrevet til MeeBox adskillige gange men bliver mødt af larmende tavshed.

Er der noget her der har haft held med tilbagebetaling ?  Kunne et fælles søgsmål mod MeeBox være en mulighed ?

Vh Jaska  

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilket beløb er det du vil have tilbage og er du flyttet til anden udbyder ?

mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 10. May 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen
UnoEuro som vi automatisk er blevet flyttet til af MeeBox, har langt fra samme tekniske muligheder, så ja - for at kunne drive forretningen er vi blevet nødt til at flytte til en tredje udbyder. 

Beløbet jeg ønsker refunderet er for forudbetalt abonnement. For mit vedkommende få hundrede kr - men jeg sidder med andre sager hvor det er fra ca kr 1.000 til omkring kr. 2.000. Fælles er at vi (Og givetvis mange andre) simpelthen må flytte da det nye produkt er meget anderledes og aldeles uegnet til professionelle behov. Der er altså ikke tale om små fnidder ændringer i vilkår og pris, men markante ændringer i selve produktet. 

Vh Jan 

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil argumentere for, at det er en opsigelse af kontrakten fra deres side. Ved overflytning til UnoEuro er der tale om en helt ny kontrakt og betingelser, der skal accepteres, hvilket ydermere understøtter at der er tale om en opsigelse.

Tilmeldt 3. Jun 13
Indlæg ialt: 6
Fra  Danskmagento Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er i præcis samme situation som dette. Jeg står til at skulle have rundt regnet 1000 kroner tilbage. Jeg er webudvikler og efter denne "fusionering" kan jeg ikke længere bruge produktet til det som var formålet. Derfor mener jeg selvfølgelig, at jeg har ret til at få refunderet nogle af mine penge, da det er Meebox/UnoEuro der ændrer på mine vilkår og ikke mindst prisen på mit produkt. De 1000+ kroner jeg har betalt er for et produkt og services jeg ikke længere kan få pga. aftale ændring.

Jeg har haft fat i Meebox, de afviser mig dog blankt og skriver dette:

"Du kan enten få flyttet dine webhoteller og domæner til UnoEuro, eller vi kan lukke webhotellet ned, men det er desværre ikke muligt at få krediteret dit tilgodehavende, hvis du vælger at lukke webhotellet."

Hosting er et forudbetalt "abonnement". For at have sikret mine penge skulle jeg have forudset, at jeg ville være ringere stillet efter fusioneringen, for flere måneder siden. Jeg har også været nødsaget til at finde anden hosting, da jeg som sagt ikke kan tilbyde mig selv eller mine kunder UnoEuros platform pga. forringet funktionalitet og dårligere vilkår.

Er det en urimelig antagelse at man kan få refundering i dette tilfælde?

Vh. Jonas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke muligt at sige ja eller nej. Hvis din aftale siger ET og de ændrer til noget helt andet, så er det ikke urimeligt, for så holder de ikke aftalen.  Meget kan derfor afhænge af hvad aftalen præcist indeholdt.
Om ændringen så er af en karakter som gør at du kan hævde den er misligeholdt, ved jeg ikke, og det skal givet så juridisk afprøves, da de jo har svaret nej.

OM du vil bruge kræfter juridisk på 1000 kr må du afgøre med dig selv

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)