Hej herinde. Jeg er helt ny, så jeg håber at jeg har postet det rigtige sted, ellers beklager jeg meget. Min kæreste og jeg har sammen udviklet et spil. Man har en app på sin telefon, når appen åbnes kan man holde telefonens kamera over et spillekort og figuren på spillekortet kommer så "til live" så man kan styrer den. Ideén er at folk kan samle kort og slås mod hinanden, som i typiske samlekorts spil vil der være ting som boosters, trap card og så videre, som kan påvirket "kampen". Tænk pokemon kort, men med "rigtige" kampe på telefonen. Konceptet er allerede prototypet, vi har fremstillet en app selv og har haft den på besøg i en SFO, børn og pædagoger var vilde med det, og de sagde alle at det var noget de ville bruge penge på. Spøgsmålet er, hvad er næste skridt? Skal vi i gang med at have tryk kort selv og selv finde butikker som vil sælge dem, selv stå for reklamer osv. eller er det bedst at finde et firma og sælge sin idé hos dem, og hvordan gør man det? Jeg håber at nogen herinde kan vær ebehjælpelig med mine spørgsmål. :) VH. Heidi. |
Martin Thorborg har et par kloge ord at sige om hvor meget idéen er værd, før du forsøger at sælge den:
Lige omkring 2:00 får du svaret, men se hele klippet og der er mange flere videoer hvor du kan lære om alle dine spørgsmål og sikkert en masse ting du ikke vidste du kunne bruge.