Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor søges! Gode råd - Erfaring?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 17. Nov 16
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har tænkt meget på at komme på en ide jeg vil bruge alle mine kræfter og tid på at få op og køre!
Det er lykkes nu efter at have læst op og hvad jeg så mig selv mest som, men det kræver en investor.

Jeg vil høre om hvordan jeg kommer i kontakt med en investor og hvordan de arbejder? 
Er der nogen der har erfaring med en investor eller har nogen gode råd derom?
Hvad skal der til for at vinde investorens tillid og tro på at min ide vil være hans investering værd?
Skal jeg kort fremlægge min ide og handleplan eller skal det gøres meget dybdegående fra start?

Banklån har ingen interesse hvis nogen skulle spørge.

Håber på at jeg kan få den hjælp jeg søger her.

Tilmeldt 6. Sep 15
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 20:34

Hej David93. 

Som tommelfinger regel skal du altid have en forretningsplan, herunder strategi, mission, vission, budgetter og forretningsidé samt hvordan du vil fører den ud i verden. Tror næppe en investor vil gå ind i projektet, uden at du er økonomisk bundet på den ene eller anden måde - så kæmper du hårdere = større chance for succes.

Du kan evt. prøve http://www.amino.dk/kapital/ evt. noget crowd funding, det kommer helt an på hvilket produkt/ydelse du har?

Et andet godt råd er, at øve dig i at pitche din idé, det bliver bedre og bedre gange for gang - en god pitch er altid godt!

Kontakt mig gerne: www.SebastianHoerberg.dk - så kan vi snakke lidt muligheder!

Performance-based Influencer Marketing - InfluencerFlow by SebastianHorberg.com

Fra Larnaca, Cyprus
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 21:21

Først og fremmest skal man underskrive en NDA så de ikke kan stjæle din idé og lave den selv. Udover det så skal du tro på dit projekt, og gerne have lavet noget market research og en forretningsplan.

Og kirsebærret på toppen af isen for mig ville være hvis du havde aftaler, eller noget lavet så man kunne føle idéen og på den måde være mere med om det.

Kan du give en eller anden idé om nogen af de her ting, så kunne jeg godt være interesseret :)

Online Entreprenør - www.fasto.co

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:40

Du skal have en klart plan og en egen indsats at præsentere og du skal være meget konkret, for ikke at blive blæst ud af døren. At finde investorer til en ren ide er vanskeligt rent ud sagt

Du skal ikke forvente NDA underskrevet før du er kommet ganske langt ind i forhandlingen.

Investor http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/rad-til-investerings-ansgning.html 

NDA og hvorfor den normalt ikke bare lige kan blive undertegnet http://johnhannover.blogspot.dk/2015/02/fortrolighedserklring-nda.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Nov 16
Skrevet kl. 21:53

Det er ikke en ny ide som sådan, det er bare noget ikke mange kender til/gør brug af.

Men jeg ser det som en kæmpe fordel for mig da jeg selv har massere af kontakter, som skal ndgå i det.

Jeg siger tak for jeres input! Alt tæller her.

Jeg mangler bare at komme i kontakt med en investor som jeg kan fremstille disse ting overfor, og jeg tænker at tror han på det tror jeg endnu mere på det!
Det er altid lige det første skridt som er snævert indtil man kommer igennem! 

Har investore et ca. beløb de tager for lån eller er det individuelt af hvilke aftaler man laver?

Fra Larnaca, Cyprus
Tilmeldt 9. Feb 12
Skrevet kl. 22:18

Hej David.

Som jeg sagde tidligere kunne jeg godt være interesseret men må have smuttet imellem.

Hvis du har de ting som jeg efterlyser, og jeg vil godt have en NDA underskrevet før vi snakker i dybden om noget, så du er sikret i alle ender. Og jeg har på ingen måde interesse i at snyde eller stjæle din idé.

Personligt er en investering ikke et lån, så der tager man ikke noget andet end en risiko på idéen.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 22:20

Du skal ikke regne med at kunne få et lån på dine blå øjne hvis ikke du kan få det i banken. En investor går typisk efter en andel af virksomheden der er stor nok til at han beregner en avance på ca. 100% årligt af den investerede kapital over en ca. 3årig periode. Det lyder af meget men han taber sine penge ca. 1/3 af gangene han investerer, så det giver ham hans penge igen plus 100% og da han betaler skat på 28% af de 200%, giver det ham kun en nettorente på 50% fordelt over 3år eller ca. 16% per år, det kan næsten ikke gøres billigere.

Du skal ikke finde een investor som du kan fremlægge for, men f.eks. udbyde din ide og fortælle om den på en måde så du gerne får flere investorer til at byde ind, der kan jo være stor forskel på hvilken andel af din virksomhed de beder om og hvordan de ellers kan hjælpe dig.

Fra Larnaca, Cyprus
Tilmeldt 9. Feb 12
Skrevet kl. 22:24

Der er jo altid løvens hule, hvis han godt vil have flere på hans idé på en gang :). Dog mener jeg ikke at man decideret skal gå ud og søge hos flere medmindre man ikke får det hos den/dem man allerede snakker med.

Tilmeldt 17. Nov 16
Skrevet kl. 22:35

Tror ikke helt vi snakker samme sprog her.

Det er ikke sådan jeg har forstået det.

En investor vil ligegyldigt hvad altid tjene sine penge hjem frem for at have dem i banken til 1% i rente, så længe forretningen og aftalerne følges, så kan egentlig ikke se noget problem i at skulle "låne" penge ud til nogen som giver ham en højere "rente" igen end at de gør ved at stå i banken.

Tilmeldt 17. Nov 16
Skrevet kl. 22:36

Skriv en pb til mig, så kan vi lige se på det. :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)