John. Det er det dummeste svar og råd jeg nogensinde har set dig give på amino.
Dette er et iværksetterforum, og derfor er mit råd i modsætning til john: KØR PÅ
[/quote] det tager jeg iskoldt du. For det første så er der INTET i trådstarters oplæg der tyder på han er klar til at starte en hedgefonde i Londons finansverden - og han er i høj grad inde på investeringsBANK osv
jeg har fået den ide at det kunne være sjovt at starte en hedgefund eller investeringsbank eller noget lignenden. Men når det kommer til at starte en hedgefond og driften af sådan en så er jeg på bar bund.
mvh Martin jespersen
For det andet mener jeg slet ikke, at fordi vi er et iværksætter forum, så skal man sige klø på til alle projekter. Et mindst lige så godt råd kan være - hold fingrene væk, hvis forudsætningerne ligger langt borte. Selv hvis vi taler starte Hedgefond i London så taler vi givet krav om ikke bare en personlig track record over kort tid i Danmark men med garanti også meget store krav til den personlige formue. London er ikke et sted man bare lige slår sig ned som ung og starte hedgefond
Her en lille artikel om det at starte hedgefond i London (bare en af mange) med citat der viser lidt om at der skal rejses MANGE penge - her forslag 50 mio £ eller ca ½ mia dkk
https://www.theguardian.com/money/2008/aug/06/investmentfunds.investing Citat
4 Raise some money
This is the tricky bit. You will need £50m at the very least to have any kind of credibility. It helps if you have private wealth or rich, trusting friends. In Britain, hedge funds are not allowed to advertise directly to the public so much of the fund-raising is done behind closed doors through contacts, conferences and presentations. Good relations with City and Wall Street banks are essential - in return for brokerage business, firms such as Goldman Sachs and Morgan Stanley will often arrange introductions for hedge funds to potential investors. It is wise to accept money only from extremely well-off people.
Det bedste du kan gøre hvis du gerne vil starte en hedgefund er at få job i en, samtidig med du handler privat for dine egne penge og laver en trackrecord på minimum 3 år.
[quote user="spekulant"] DET er til gengæld et godt råd - som så også stritter lidt mod det andet med bare at flyve til London og kaste sig ud som selvstændig hedgefond (eller skabe investeringsbank)
Realisme er ikke forbudt, hverken for spekulanter, iværksættere eller rådgivere. Uden det og med indstilling KØR PÅ til alle, bliver Amino værdiløs
vh John Hannover