Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bogfører jeg indtjening i dollars?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 7. Dec 06
Indlæg ialt: 353
Fra  AT Media Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey amino

Jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg sidder og skal lave regnskab og har indtjening fra salg fra min webshop hvor kunderne betaler i USD. Pengene går ind på enten Paypal eller Stripe. Som jeg har forstået det sal det medtages for den dag de køber varen og ikke når jeg vælger at trække penge ud fra Paypal eller Stripe, men hvordan skal jeg omregne det til DKK? Skal jeg finde dags kursen for den dag de er tjent eller tager man den nuværende kurs?

De beste hilsner
Therese E. Olsen

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lad mig komme med et eksempel.
Du har den 31.12.2017 regnskabsafslutning, og har der en Paypal konto med 100$ på.
Så er det jo kursen på dollars pr. 31.12.2017 man skal bruge for at få den korrekte værdi af de 100$.

I første omgang ville jeg nok omregne det pr. den dag du sælger det.
Så når pengene skal ud (og der givet vis er lidt reguleringer i kursen) så tage difference ind på 'Valutakursdifference'

Eller noget i den stil vil jeg mene, at man skulle gøre.
Håber at det giver mening. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

du skal lave dig en paypal eller stribe konto - ved siden af din bankkonto - som beholdning og så kan du bruge dagskursen til at bogføre i DKK. Når der så rent faktisk betales fra paypal til bank, så opstår der en kursdifference som du skal bogføre på udgift eller indtægt som kursdiff på konto for - kursdifferencer (som du måske skal oprette) og så fører du beløbet i dkk kredit paypal og debet bank når det overflyttes. Du skal jo gerne have indtægten bogført den da du laver salget, og i alle fald den dag pengene indgår på din paypal, og det vil jo være dollars som du ikke kan bogføre samtidig med DKK men det er du jo opmærksom på

Evt få en online bogholder til lige at sætte det op og vise en procedure i stil med min

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 7. Dec 06
Indlæg ialt: 353
Fra  AT Media Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op! Det lyder advanceret... Dvs. jeg skal ind og finde de gamle dagskurser og bogføre salg med de tal. Når jeg så trækker pengene ud, så skal jeg bogføre evt. kurs tab/gevinst? 
Jeg har jo ingen idé om hvilken dag jeg har tjent det beløb jeg trækker ud... Og jeg bruger også min Paypal konto til at betale for Facebook annoncering. Og mig som lige tænkte det ville være nemmere selv at afslutte 2016 og så få min revisor til at starte op for 2017.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror ikke du fanges i at bruge nogle daggamle kurser - men du skal - korrekt bruge kursen fra den dag pengene kommer ind i $. Du må da have ide om den dag, men du har helt ret i, at det så bliver svært når noget udbetales i DKK til banken og andet bliver stående. Går der langt tid fra pengene kommer fra paypal til bank, for ellrs ville jeg nok vælge at bruge kursen og bogføre når beløbet går over - men korrekt er det jo ikke

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 7. Dec 06
Indlæg ialt: 353
Fra  AT Media Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op! Det lyder advanceret... Dvs. jeg skal ind og finde de gamle dagskurser og bogføre salg med de tal. Når jeg så trækker pengene ud, så skal jeg bogføre evt. kurs tab/gevinst? 
Jeg har jo ingen idé om hvilken dag jeg har tjent det beløb jeg trækker ud... Og jeg bruger også min Paypal konto til at betale for Facebook annoncering. Og mig som lige tænkte det ville være nemmere selv at afslutte 2016 og så få min revisor til at starte op for 2017.

Fra Randers
Tilmeldt 7. Dec 06
Indlæg ialt: 353
Fra  AT Media Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu en gang tak for svar :O)

Jeg har spurgt min revisor og har fået besked om at jeg kun skal forholde mig til de beløb jeg får ind på min bankkonto.

De bedst hilsner

Therese

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Faktisk lidt mystisk svar hvis revisor faktisk ER rigtig revisor. Han mener med andre ord, bare så jeg forstår revisor

Alle salg du foretager og hvor kunden vælger paypal, stribe og andet og som kan ligge der i mange dag (måske uger?) skal du slet ikke bogføre før du væsentligt senere ser betalingen på din bankkonto når paypal / stribe osv overfører og beløbet veksles fra USD til DKK?  

Det er i alle fald efter min bedste opfattelse ikke efter reglerne - og helt galt bliver det ved hver momsperiode hvor eksportmoms - enten reverse charge til EU eller til rubrik C for uden for EU da skal indberettes på salgstidspunktet og ikke når pengene klarts senere flyttes fra anden beholdning til bank - og ved årsregnskab, hvor en god del af dine salg så slet ikke er bogført?

Hvordan vil revisor forholde sig i forhold til måske en god del salg som ikke er bogført ved momstid og årsregnskab - fordi de ligger på en konto i paypal eller andre steder?


Jeg tror enten revisor har misforstået spørgsmålet - eller nok bare kalder sig revisor uden at være det - eller er MEGET pragmatisk

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)