Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Retten til et billede

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 17. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Fra  Festvognen - Fætterguf Aps Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg her en lille virksomhed hvor jeg udlejer pølsevogne.

Jeg er her til morgen blevet kontaktet af salgschefen hos Steff Houlberg, vedr billeder af en af mine pølsevogne.

Sagen er at jeg på en af mine pølsevogne har haft et Steff Houlberg logo på (da jeg handlede med dem  var det jo ok) Vi handler ikke med dem længere.

Jeg får at vide at jeg ikke må have billedet af min egen pølsevogn på min hjemmeside fordi, der er et Steff Houlberg logo på pølsevognen. Nu vil de have at fjerner billedet.  Hvilket jeg naturligvis ikke vil. Jeg kan jo ikke skrive historien. Har haft et samarbejde med Steff Houlberg, har kørt med vognen med deres logo, det kan jeg ikke fjerne. Men kan jo godt blive skilt uden at bryllupsbillederne skal smides ud ikke?

Hvad siger I hvem har ret her?

Jørgen Thelin

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er det ikke ogsaa lidt misledende overfor dine kunder at vise et Steff Houlberg logo paa dine vogne. Kunderne tror jo at pølserne kommer derfra.

Mon ikke Steff Houlberg har ret til at bestemme hvem der maa bruge deres logo og navn

Tilmeldt 17. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Fra  Festvognen - Fætterguf Aps Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det primært stemningsbilleder der, der taget bliver brugt på hjemmesiden, men ikke i direkte markedsføring.

Jeg har haft en Steff Houlberg pølsevogn i rigtig mange på på Lygten i københavn - og nu må jeg ikke have billederne af dem på min hjemmeside ???

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

w

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså retten til billedet, det er og bliver dit. Men der kan så være erhvervsmæssige begrænsninger, i form af varemærker eller andre rettigheder, som gør, at du f.eks ikke kan anvende billedet på din hjemmeside.

Umildbart vil jeg mene, at du intet ulovligt gør, så længe der er tale om et stemningsbillede, som viser din historie. For du har jo tidligere forhandlet Steff Houlbergs produkter, og derfor har logoet været på din pølsevogn...

Men det er sagt med det forbehold, at jeg ikke har set din hjemmeside, du linker ikke umildbart til den, og jeg kan derfor ikke se, i hvilken sammenhæng billedet er benyttet...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 172
Fra  Gamestore.dk Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært at vurdere hvor stort et omfang vi snakker om.

Er der ikke mulighed, eftersom at I ikke samarbejder mere, at du kan enten fjerne deres logo og/eller sætte noget nyt ovenpå?

Hvis nu at du skulle få en sag på nakken med dårlig hygiejne eller lignende kan jeg godt se hvorfor de vil have deres logo fjernet eftersom at I ikke har et samarbejde mere. Det er vel også vildledende for dine kunder?

Tilmeldt 17. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Fra  Festvognen - Fætterguf Aps Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er Steff Houlberg logoet på vognen - så er det deres og må ikke bruges på vognen uden deres tilladelse. Det ville jo også være mærkeligt hvis du tilmed måske sælger pølser fra andre.

OM du så må bruge det i alm reklame materiale tør jeg ikke spå om. Det er naturligvis lidt et stemningsbillede - men samtidigt kan det vel ses som vildledende markedsføring når du ikke handler med dem. Jeg ville synes det ligner, at du reklamerer med du samarbejder med dem

Jeg ville vælge at tage det bort og erstatte med nye billeder eller en retouchering for at undgå bøvl i alle fald

Det ser da iøvrigt ud til det er en rigtig dejlig vogn

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Find en herinde der gider at retouchere det logo væk fra dine billeder, det tager 15 min. for den rigtige person - det kan sikkert betales med hotdog.

/Arco

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare rolig Jørgen

Billeder fra dengang kan de ikke brokke sig over. Sidder det på din vogn endnu, så få det væk. Jeg kan sagtens få billedet væk i din billedsamling med Photoshop, men det burde ikke være nødvendigt. Dine pølser smager forøvrigt også bedre :-) Minderne har man jo lov at have...

// Lars

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)