Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælgers andel ved dropshipping

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, er der nogle der vil ud med et bud på følgende ?

Hvilke andele andrager de forskellige parter sig  ved et onlinesalg af part 1 og efterfølgende dropshipping af producent, part 2?

Lad os antage varen koster 150 kr og fragten udgør de 50 kr, hvor lille et cut kan man forvente at part 1 typisk vil have for sine anstrengelser? Afhænger self af en række faktorer som omsætningshastighed etc, jeg leder blot efter et "ballpark-figure" som udgangspunkt.

Tak på forhånd.

Bojangles

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 17:33

Det er jo noget man fastsætter i forhold til situationen, men i dette tilfælde vil jeg mene:

Fabrikken sælger varen til grossisten for 60kr.

grossisten formidler varen videre for 75kr. og tjener derved 15kr.

Sælgeren får 75kr.

Ideen er jo så at grossisten for det første har en lille ekstra 5-10kr. fra bonus på fragten så han faktisk får 25kr. og når han så har 5 dropshippere tjener han altså 125kr. hver gang de 5 sælgere hver tjener 75kr.

Og man gør det jo fordi man håber ens produkt når at blive dropshippet af måske 20 forhandlere eller mere. Det er vigtigt at sælgeren har en god profit for det er ham der betaler for reklamen for fabrikken/dropshipperens produkt.

Det var det du mente ikke?

Mvh

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 18:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tvivler stærk på at grossisten, gider at lagerføre varen, opbevare den, pakke ordren fakturere og smide i et postbur for 15 kroner.

Plus bære risikoen hvis der opstår problemer med varen, hvis den blir væk, havde hele risikoen hvis produktet ikke sælger.

Havde omkostningerne til alt andet end webshoppen og reklamen i bund og grund.

Tilmeldt 2. May 17
Skrevet kl. 14:53

Hej A. Tak for svar.

Jo det er i grove træk det jeg mener, men jeg må lige have noget gjort klart. Så vidt jeg kan se har du 3 parter involveret. Producenten, grossisten og sælgeren?

I mit tilfælde er der kun 2 parter: Producenten (som også pakker og afsender pakken=dropshipper) samt sælgeren som har webshoppen hvorfra den er blevet købt. Ingen grossist, producent ligger selv på lager.

Hvis nu kunden køber, med fri fragt, varen til 150 kr, de 50 går til fragt (hvoraf sælger skimmer de 10) så har varen kostet 100 kr. Så er mit spørgsmål, hvor lidt vil sælger nøjes med, når vi tager i betragtning at han også har 10 kr fra fragten? 70/30 eller 80/20 eller 90/10 split i producentens favør?

PÅ forhånd tak :-)

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 17:14

Hej

Jeg er ansat ved en af dk største grossister indenfor vvs. Og vi handler med webshops dropshipping.

Vi er fuldstændig ligeglad med hvad vores kunde tager for varen ud til slutkunden. Kundens intjening er irrelevant. Vores kunder har en prisfil, vedr. hvad vi tager for de enkelte varer.

Når slutkunden bestiller på vores kundes webshop, går ordren direkte videre til os, uden at hvide hvad slutkunden giver for varen.

Vi fakturerer så vores kunde for følgenden:

Varens pris (ifølge den prisfil, som kunden har inks, omkostninger på pak og drop=

Forsendelsesomkostninger (kunden har en fragtgrænse fx 1500 kr ex moms hvis ikke han får denne grænse kunne det være 70 kr. i fragt)

Dagen efter modtager slutkunden deres varer..

Din kundes pris ud til slutkunden er ikke vigtig.. Da du kun skal kalkulerer med hvad du vil tjene på varen, ikke hvad din kunde vil tjene på varen, da det slet ikke kommer dig ved.  

Hvis du betemmer hvad din kunde skal tjene på varen, er det jo kommissionssalg vi snakker om og ikke dropshipping. 

Tilmeldt 2. May 17
Skrevet kl. 18:57

Hej Kenneth.

Tak for svar.

Du skriver at det ikke kommer mig ved og det er for så vidt rigtigt nok, jeg vil jo også helst have at sælger tjener så godt at vi har et langt og gensidigt frugtbart samarbejde. Men, hvis han forventer at tjene så meget at prisen til slutkunden bliver så høj at vi ikke omsætter nok styktal, så er det MÅSKE slet ikke relevant for mig at investere tid og penge i konceptet dropshipping. For ham, så er det jo i grove træk blot at fjerne varen fra webshoppen hvis det ikke sælger nok, men for mig som producent er det jo ærgerligt at brænde inde med labelprintere, emballage og mange timers spildt arbejde

Med andre ord, jeg vil forsøge at sætte min pris således at sælger rammer nogenlunde den udsalgspris jeg mener er rigtig for at få nok styksalg ud over rampen til at det kan gå :-) Makes sense?

Mit bedste gæt er at sælger vil have 100 kr for en vare han giver 80 for, minimum! Andre bud?

Tak for indsparkene ;-) 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)