Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forladt butik med tilbehør man troede fulgte med

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Sagen er den at vi har købt en barnevogn, og da vi kommer hjem ser jeg at der ligger noget tilbehør nede i bunden af den. I dag da vi skulle bruge den, ser vi at tilbehøret er en forkert farve, og jeg tager i butikken for at få den byttet. De informere om at den ikke stå kviteringen, som jeg jo kun kan give ret i, og der altså derfor ikke var betalt for den.
Den ene medarbejder mener vi kan tage den med hjem igen, mens en anden som virkede meget sur og irreteret sagde at dette ikke var en mulighed, den førstes begrundelse for jeg kunne tage den med hjem var jo at jeg havde taget den med ud af butikken, nu hvor ekspedienten der solgte mig den ikke sagde noget.

Jeg venter nu svar fra chefen, da de 2 medarbejdere ikke kunne blive enige.

Men hvad tænker i? sælger gennemgik vognen (viste dog ikke tilbehøret) så man skulle tænke hun har set det, og jeg havde ingen ide om at det var ekstra tilbehør man skulle betale for. Så jeg regnede jo med det fulgte med. Så hvis den sure ekspedient for ret, har jeg afleveret noget, som jeg i realiteten kunne havde beholdt, uden de havde vist noget om det.  

Tilmeldt 1. May 17
Indlæg ialt: 23
Fra  Denprivateinvestor Skrevet kl. 19:08

Som udgangspunkt har du ikke krav til at beholde tilbehøret, da du ikke har ejendomsrettigheden over det, og reelt set har stjålet det selvom det selvfølgelig ikke har været din hensigt. De er derfor ikke tvunget til at lade dig beholde tilbehøret, men kun hvis de vælger at yde den ekstra service overfor dig.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 620
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 11:58

Det er en fejl fra butikkens side, at de lader dig gå med barnevognen uden at kontrollere om der ligger noget i vognen, som ikke er med i prisen for barnevognen.

Det er selvfølgelig ikke tyveri !

Da du kommer tilbage med tilbehøret, som du ikke har betalt for, er sælger berettiget til at beholde tilbehøret uden kompensation.

Hvis tilbehøret havde været i den rigtige farve, ville du jo have været i god tro og kunne dermed roligt have beholdt tilbehøret.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 1147
Skrevet kl. 15:45

Med ærlighed kommer man længst

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)