Jeg er rimelig ny med AdWords, men prøver mig lidt frem. Jeg har kørt en test for https://partylys.dk i en fem dages periode, med et dagligt budget på 300kr. Dette gav totalt 51 ordrer, altså ca. 10 ordrer pr. dag, hvilket vil sige omkring 30kr. per ordre. Lidt dyrt, men nogenlunde fornuftigt. Kampagnen kørte med automatisk klikpris, som i gennemsnit lå på ca. 10kr. pr. klik, noget som derfor gav mig ca. 30 klik pr. dag. Efter den første test, kørte jeg en ny 5-dages test, med nøjagtig samme kampagneindstillinger, bortset fra at jeg satte en manuel klikpris på maks 5kr. Det daglige budget på 300kr. blev stadigvæk brugt op, så jeg fik altså ca. 60 klik pr. dag. Det interessante er at jeg i denne kampagne kun fik 24 ordrer, altså ca. halvt så mange som jeg fik ved den første test. Med andre ord så var konverteringsraten kun en 1/4 af hvad den var i den første test. |
Det har jeg ikke observeret. Det skulle i så fald være fordi at en højere bud ville give dig placeringer på søgeord, som lave bud ikke giver dig placeringer på. Tværtimod har jeg hørt om det omvendte; lave bud giver placeringer længere nede i søgeresultatet; dem som gider at kigge og klikke på de nederste annoncer er mere seriøse/vedholdne og derfor med højere sandsynlighed for et salg.
Som du selv nævner, med så lille en stikprøve, så er det nok bare tilfældigt. Prøv det et par gange igen, og se om det giver det samme resultat.