Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvidpladet bil - bruges 80% i enkeltmandsfirma

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 248
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 05:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Når man bruger sin personbil på hvideplader  80% i et enkeltmandsfirma hvad må man så trække fra på div. regninger i forhold til driften af bilen og hvor meget.

Bl.a. Forsikring, service, mm.

Forsikringselskabet har sagt til vedkommende jeg undersøger dette for, at man skulle få bilen over i firmaet, og så tænker jeg kan det lad sig gøre eller betale sig, bliver personen så ikke beskattet personligt for at kan køre privat i bilen

Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Else-Marie Balch:

Hej

Når man bruger sin personbil på hvideplader  80% i et enkeltmandsfirma hvad må man så trække fra på div. regninger i forhold til driften af bilen og hvor meget.

Bl.a. Forsikring, service, mm.

Forsikringselskabet har sagt til vedkommende jeg undersøger dette for, at man skulle få bilen over i firmaet, og så tænker jeg kan det lad sig gøre eller betale sig, bliver personen så ikke beskattet personligt for at kan køre privat i bilen

Hvad der er bedst kan betale sig er en individuel vurdering hver eneste gang. Faktorer (både kendte og nødvendige antagelser) som spiller ind på vurderingen; årlig km, privat/erhverv andel, erhvervskm over/under 20.000 km., drifts- og vedligeholdsomkostninger, bilens værdi, valg af beskatningsform, hvor meget tid vil man bruge administrativt, osv.

Men valget på et overordnet plan står mellem at; virk ejer bil, dækker alle driftsomk og bruger af bilen bliver beskattet af fri bil eller bruger ejer bilen, dækker selv alle driftsomk og får til gengæld udbetalt kørselsgodtgørelse.

 

Ellers prøv nogen af beregnerne der findes på nettet, eks https://www.pwc.dk/da/services/skat/firmabil.html ellers tag fat i revisor og spørg.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Når man bruger sin personbil på hvideplader  80% i et enkeltmandsfirma hvad må man så trække fra på div. regninger i forhold til driften af bilen og hvor meget.

Du har blandet kørsel

Altså

Du udgiftsføre ale dine udgifter på bilen 100% (debiter) indtægtsføre 80% af udgifterne (krediter) til privatforbrugskontoen.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 248
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Blandet kørsel - der tænker man vel på at det både er privat og erhverv? - ejerne af enkeltmandsfirmaet er korleder - i 9 kor og holder en del koncerter som der også køres til.

Mange tak for info - meget brugbart som jeg kan give videre og vender tilbage hvis andre spørgsmål skulle dukke op - Smile

Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Oct 09
Indlæg ialt: 66
Fra  Moneter ApS - regnskab og bogholderi Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis virksomhedsordningen bruges, kan man ikke benytte muligheden med faktiske udgifter.

Der skal i stedet benyttes samme regler som ved fri bil i et selskab, d.v.s. at bilen "sælges" til virksomheden og alle udgifter til bilen fratrækkes i regnskabet, og man beskattes efter reglerne for fri bil.

/Karsten

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)