Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

16 årig iværksætter

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 25. Apr 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej mit navn er Jesper ali haning.

Jeg har fiflet med ideen om at starte min egen webshop.
Ideen lyder måske dum, men den går ud på og sælg en bestemt stil af tøj som der er stor marked for, men der er ingen andre butikker der sælger 100% denne stil med et full on tema.

Mit problem er at jeg har ingen ide overhovedet om hvordan jeg kommer igang.

Så det jeg søger er en form for gode råd eller en såkaldt "mentor" der kan give mig en form for hjælp og nogen sparring

Tilmeldt 7. Mar 17
Indlæg ialt: 36
Fra  Hypeshop Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Er selv webshop ejer, og 16 år, driver webshoppen hypeshop.dk'

Skriv på info@hypeshop.dk så kan jeg svare på dine spørgsmål

Tilmeldt 21. May 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper 

Jeg vil da gerne prøve og hjælpe dig. 

Hvis du starter med at fortælle lidt om dig selv, uddannelse, interesserer, hobbyer mv. 

hvad du gerne vil starte, og hvorfor?

Hvordan du havde forestillet dig, det skulle ende med.

Send en privat mail. 

Mvh Jesper 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

en lidt kedelig kendsgerning er, at du slet ikke må optræde som virksomhed når du ikke er 18, uden at få dispensation fra statsamtet. Du vil heller ikke som CPR person komme godt om med betalingsløsninger og leverandører

Læs om at få dispensation http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html eller alternativt forældre stifte selskab og sælge til dig (dyrere) http://johnhannover.blogspot.dk/2015/10/eje-et-selskab-som-under-18.html 

Løs det problem, eller finde en over 18 til at eje som det første

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 172
Fra  Gamestore.dk Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Deniz nu siger du at du vil svare på hans spørgsmål, hvordan kan du overhovedet råde andre med deres spørgsmål når at du ikke selv har styr på lovgivningen? Du driver en webshop uden CVR nummer under 18 år? Det er jo ulovligt....

Jeg er skræmt over at se hvor mange der virker ligeglade med lovgivningen på dette område. Super fedt at unge vil være iværksættere og man skal starte et sted men, at få far/mor til at lave cvr nummer for en kræver jo ikke frygtelig meget. Få styr på det lovmæssige som det aller første!

Tilmeldt 7. Mar 17
Indlæg ialt: 36
Fra  Hypeshop Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gir jeg dig ikke ret i, jeg må omsætte for 50.000kr. og derefter skal jeg være cvr registreget. Jeg har fået en godkendelse fra statsforvaltningen, har dog ikke oprettet mig på virk, da jeg ville se om webshoppen som er 2 måneder gammel, overhovedet kunne løbe rundt. Så, styr på loven har jeg .)

Tilmeldt 7. Mar 17
Indlæg ialt: 36
Fra  Hypeshop Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville mere sige det er skræmmende, at se du henviser til ens forældre, "bare" skal oprette et cvr, for så ved man slet ikke hvilken love der gælder. 1. Han må ikke arbejde hos hans "firma" hvis mor eller far står som ejer og det er en enkeltmandsvirksomhed.

2. Ved forældrende hva de siger "ja" til når man bare lige får en ide?

Tilmeldt 28. Apr 16
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Deniz:
1. Han må ikke arbejde hos hans "firma" hvis mor eller far står som ejer og det er en enkeltmandsvirksomhed.

Hvorfor ikke?

Deniz:
 2. Ved forældrende hva de siger "ja" til når man bare lige får en ide? 

Mon ikke også dine gøre det - de hæfter jo for din evt. gæld når du har startet din virksomhed, mens du er under 18 år.

/S

Tilmeldt 7. Mar 17
Indlæg ialt: 36
Fra  Hypeshop Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør de, men jeg har skulle sæt mig ret meget ind i reglerne for at få en godkendelse hjem, han skal indberette hvert kvertal + flere forlpigtelser i forhold til SKAT

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Deniz:

Det gir jeg dig ikke ret i, jeg må omsætte for 50.000kr. og derefter skal jeg være cvr registreget. Jeg har fået en godkendelse fra statsforvaltningen, har dog ikke oprettet mig på virk, da jeg ville se om webshoppen som er 2 måneder gammel, overhovedet kunne løbe rundt. Så, styr på loven har jeg .)

den godkendelse er jo ikke til noget Deniz - hvis ikke du opretter CVR mig bekendt. De 50.000 kr er momsgrænse og ikke andet. Du skal som minimum efter min mening oprette et PMV så du har et CVR nummer - for det er givet det dispensationen er til - den er næppe til at du må optræde som virksomhed som privatperson - det kan jo ikke checkes af nogen som helst? Jeg synes du skal checke om den dispensation virkeligt er til andet end - at stifte en virksomhed som dine forældre påtager sig ansvaret for du.

Du får givet heller ikke en lovlig betalingsløsning. Du har givet god vilje, men dispensation skal jo kunne ses af dine kunder og leverandører ved, at du angiver et CVR nummer der kan checkes som gyldigt vil jeg mene?

Webshoppen mangler også klart oplysninger netop om dig (CVR generelt) (om dig er en avisartikkel) så helt efter loven er den ikke trods alt 

MEGET VÆRRE er at du for pokker lægger moms på alt dit salg - jeg lavede en test 600 kr - heraf moms 120 kr - Det er jo ren faktisk svindel. Du er jo ikke momsregistreret (har slet ikke CVR) Hvis en registreret køber af dig så trækker denne momsen fra og du indbetaler jo ingen moms til staten. Den må du lave om OMGÅENDE inden du fanges i det

Endeligt kan du umuligt have fået en Mobilepay online aftale som er krævet for en webshop når du er 16 vil jeg påstå og du skriver det er nemmeste betaling til dig, så også der er du rigtigt galt ude. Paypal må absolut heller ikke stille erhvervskonto til rådighed for CPR under 18 så der kører du sikkert også bare din private

Det viser hvor god grund der er til at man ikke bare skal køre uden dispensation og CVR - for de to ting jeg nævner der er rigtigt alvorlige faktisk - værst momsen vel

god vind med det i øvrigt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)