Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring af NS hos Dandomain

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ejer domænet www.instantreply.dk, som jeg nu pusler med at oprette et webhotel hos en amerikansk udbyder, hvor jeg får 1 års gratis hosting plus at det understøtter kravene til det software, jeg går og pusler med.

Problemer er bare, at jeg ikke har en dyt forstand på, hvordan jeg ændre NS - serverne til at pege mod den amerikanske udbyders server, når vi taler dandomain, og det forvirrer mig, at de taler om subdomæner, når jeg vil ændre pegningen.

Betyder det så, at jeg ikke kan pege selve instantreply.dk over mod udbyderen, men kun www.sub.instantreply.dk 

Er der en, som lige kan komme med en brugbar forklaring.

Takker

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 21:58

Det er redelegering du skal kigge på, og det foregår hos DK-Hostmaster.

Gratisdns har en vejledning på http://www.gratisdns.dk/?size=400&side=51 men nu skal du jo bruge IP adresserne til NS hos den amerikanske udbyder og ikke dem der står i vejledningen.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:59
Så vidt jeg husker fra de kunder jeg har hjulpet der har Dandomain, så kan du gå ind og redigere alle records for domænenavnene, ikke kun underdomæner.
Prøv at gå ind på deres side, klik på Service & Support og klik derefter på DNS-hosting / URL-forward under punktet Domæner, der er lidt hjælp.
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:03
Oxkjær:

Det er redelegering du skal kigge på, og det foregår hos DK-Hostmaster.

Gratisdns har en vejledning på http://www.gratisdns.dk/?size=400&side=51 men nu skal du jo bruge IP adresserne til NS hos den amerikanske udbyder og ikke dem der står i vejledningen.

Hvis du vil bruge den amerikanske udbyders navneservere, så se bort fra mit indlæg - så skal du redelegere domænet som Michael skriver :)
Bemærk dog at navneservere skal være godkendt af DK Hostmaster for at kunne bruges med dk-domæner. Dette koster et gebyr på 500 kr. pr. navneserver, og der er derfor meget små odds for at din amerikanske udbyders navneservere er godkendte.
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 22:21

Sune Christesen:

Bemærk dog at navneservere skal være godkendt af DK Hostmaster for at kunne bruges med dk-domæner. Dette koster et gebyr på 500 kr. pr. navneserver, og der er derfor meget små odds for at din amerikanske udbyders navneservere er godkendte.

Se det var jeg så ikke klar over, men så lærte jeg jo også noget i dag :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:45

Hvis du vil have dit dk domæne til en udbyder uden godkendte navneservere, kan du flytte domænet til GratisDNS - og derfra sende dit domæne videre til den amerikanske server (via A-record).

Er det velovervejet, at flytte til en amerikansk server? Det går noget langsommere, end hvis den ligger på en dansk server (hvis dine kunder sidder i dk). Jeg kan eventuelt tilbyde dansk, og tysk hosting - med godkendte navneservere, eller ved brug af gratisdns. (www.webname.dk )

Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du skulle være intresseret i et webhotel.

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 20:02

Hej allesammen.

Tusind tak for alle jeres feedback. Min løsning blev en dansk hosting og anvendelse af gratis dns.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)