Hej
Jeg har for noget tid siden solgt en virksomhed og i den forbindelse blev der lavet en købekontrakt. Denne indeholdt en konkurrenceklausul som betyder at jeg ikke må beskæftige mig med min tidligere virksomheds virke i de næste 3 år. Den nuværende ejer af virksomheden er nu blevet træt af det og har sat virksomheden til salg igen. Nu er mit spørgsmål så: gælder konkurrenceklausulen fortsat? Den fremgår jo kun på den købskontrakt som jeg og den nuværende ejer har indgået. Og den vil han jo nok ikke vise til en fremtidig køber, da købsprisen jo står her. Men gælder denne klausul overfor andre end den som jeg i sin tid solgte til? |
Hej Peter X
det kommer helt an på hvordan købekontrakten er formuleret og om det er aktier eller aktiver, der overdrages. Udgangspunktet i en aktie/anpartshandel, hvis det er sådan en du lavede er at forpligtelsen gælder i f ht det selskab, der købte og at det er en "rettighed", som din køber kan videreoverdrage til sin køber. Men som nævnt, det er formuleringen af kontrakten, der er afgørende.
ring eller mail evt for en snak.
mvh Jon
82282032, jst@lett.dk