Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Optjening af anparter som aflønning for konsulentbistand?

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 9. Apr 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar. 

Måske har vi bare været for urutinerede, da vi lavede aftalen. Egentlig var grunden til, at vi gjorde det på denne måde, at jeg netop IKKE skulle have penge op af lommen, men at jeg i stedet for leverede viden, som jeg efterfølgende skulle have betaling for (i form af anparter). Hvis jeg modtog x% ejerskab up-front, så ville jeg jo (for at fastholde denne ejerandel og ikke blive udvandet) skulle medinvestere, når vi får investorer ind. 

Men man kan selvfølgelig argumentere for, at min ejerandel, så skulle være større, hvis jeg fik den ved påbegyndelse af arbejdet, så jeg i sidste ende ender med den ønskede ejerandel efter kapitalrejsning.

Vores aftale er ikke hugget i sten, og vi har et rigtigt godt samarbejde - så jeg tror godt, jeg kan forelægge virksomheden denne model nu - altså at jeg overdrages anparter "i dag" mod en aftalt (begrænset) købesum, og at jeg så udvandes (eller køber med), når investorer kommer til. Det lyder på dig, som om det er denne model, du foreslår skulle være gjort fra starten. Har du erfaringer med den slags?

Igen mange tak for hjælpen,

God Påske

Michae

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)