Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fri bil - beskatning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Apr 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et job på hånden. Den eneste ulempe er, at jeg skal have fri bil. Jeg har en ny bil, som jeg ikke skylder noget i, og vil derfor meget hellere have kørepenge. Men det er ikke en option, hvis jeg vil have jobbet.

Jeg har læst om fri bil på skats hjemmeside og lavet diverse beregninger. Af min måske kommende arbejdsgiver har jeg også fået oplysning om beskatningsgrundlaget ud fra hvilken bil, som jeg vælger. Det der undrer mig, er, at jeg synes at beskatningsgrundlaget er højere end det, som jeg kan købe bilen til - Jeg kan så se, at arbejdsgiver leaser bilen inkl. benzin (dog omfatter leasingen kun 30.000 km). Det er selvfølgelig adm. lettelse for arbejdsgiver med leasing på denne måde - Men jeg synes det ser ud til, at jeg kommer til at betale for det i form af højere beskatningsgrundlag. Eller gør jeg - Er der nogle fra leasingbranchen herinde, som kan forklare mig det. Til info er det drømmejobbet, så jeg vil gerne have det - men det er med prøvetid og synes jeg med store udgifter til bil pga. den pligtige firmabil, så derfor vil jeg minimum kunne forstå fordele / ulemper for både arbejdsgiver og mig selv inden jeg beslutter mig. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:18

Ved leasing er der et fast beskatningsgrundlag som leasing selskabet kender og som generelt mig bekendt ikke er til forhandling

At firmaet kræver det sådan, kan være fordi det er billigere samlet for dem, end at betale statens kørsel til dig, ud fra mange firmaKM

Normalt vil fri bil være til forhandling, men det kan jo være jobbet er sådan, at de vil have ensartet standard på bilerne, og så er der nok ikke meget du kan gøre. 

Jeg ville tro du kunne google modellen og se hvad beskatningsgrundlaget er. Jeg mener ikke fri benzin f.eks har noget med det at gøre 

Jeg mener beskatningsgrundlag udgøres af leasingsselskabets købspris tillagt betalt registreringsafgift og moms mm. Måske der er ekstraudstyr osv som spiller ind. Du kunne måske få kontakt med leasing selskabet og få deres bemærkning til beskatningsværdien

tillykke med drømmejobbet. Du kan jo beholde din egen bil i prøveperioden i alle fald, for så får du jo også kun skat af de evt faktiske måneder du har den fri bil, hvis det gik galt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Apr 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:38

Jamen tak for det

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)